Vernieuwde software EMC bouwt brug tussen tweede en derde IT-platform

Nieuwegein, 31 januari 2014 – EMC introduceert een nieuwe versie van zijn Storage Resource Management-suite (SRM 3.0) en voert tegelijk enkele updates door aan zijn ViPR Software-Defined Storage-platform (v1.1), waaronder het gebruik van Hadoop. Met deze vernieuwingen in zijn software-aanbod helpt EMC klanten de stap te maken van het ‘tweede IT-platform’ naar het ‘derde IT-platform’ dat volledig is geoptimaliseerd voor cloud, mobile, social en big data.

De complexiteit van IT-omgevingen van vandaag de dag vraagt om een langetermijn productstrategie die niet alleen op eenmalige innovatie is gericht, maar juist op regelmatige productverbeteringen die de laatste platformen, standaarden en architecturen ondersteunen.

“Het ‘derde IT-platform’ belooft het gezicht en de vorm van IT volledig te veranderen door web-scale-diensten naar de massa te brengen”, zegt Coen Bos, country manager EMC Nederland. “Tegelijkertijd hebben organisaties te maken met een bestaande infrastructuur die is ontworpen voor een ‘tweede IT-platform’ (client/server-model). Deze organisaties beschikken niet over de mogelijkheden die nodig zijn om het gat tussen het tweede en derde IT-platform te kunnen dichten. Organisaties zullen snel moeten acteren om deze verandering te kunnen faciliteren op een manier die toegevoegde waarde levert. We zien dat bij steeds meer bedrijven gebeuren. ”

Toekomstpad
Met de vernieuwde SRM-suite en ViPR-oplossing van EMC beschikken klanten over tools om de kosten voor hun tweede IT-platform te verlagen en een eenvoudig toekomstpad te maken naar het derde IT-platform.

De SRM 3.0-suite heeft de volgende, nieuwe producteigenschappen:

• Diep inzicht in en visualisatie voor het beheer van multi-vendor storage-omgevingen via een vereenvoudigde user interface.
  • Naadloze integratie met ViPR, zodat klanten een beheer-framework hebben voor zowel hun traditionele als hun software-defined-omgeving.
  • Ondersteuning voor EMC Data Protection Advisor, voor replicatie- en analysemogelijkheden over de gehele infrastructuur, zodat data beschermd en teruggehaald kan worden in alle applicatie-omgevingen, terwijl wordt voldaan aan het geldende data replicatie-beleid.

Software-Defined Storage
De EMC ViPR Software-Defined Storage-oplossing, is een lichtgewicht, ‘software-only’ product dat bestaande storage verandert in een eenvoudig, uitbreidbaar en open platform. Het zorgt tevens voor een aanzienlijke verlaging van de kosten voor bestaande omgevingen en biedt een pad naar het derde IT-platform.

Met ViPR 1.1 voegt EMC mogelijkheden voor het gebruik van Hadoop Distributed File System (HDFS) Data Service toe. Klanten kunnen nu HDFS inzetten voor bestaande bestanden in alle door ViPR ondersteunde platformen, hun bestaande strorage-infrastructuur omzetten naar een big data-opslagplaats en Hadoop-analytics inzetten voor alle door ViPR beheerde data.

EMC heeft tevens ondersteuning voor EMC Symmetrix Remote Data Facility toegevoegd, waarmee replicatie op afstand in bedrijfskritische omgevingen mogelijk is binnen het ViPR-beheer.

——

Over EMC
EMC Corporation is wereldwijd leider in het ondersteunen van bedrijven en service providers bij de transformatie van hun IT-activiteiten en de levering van ‘IT as a service’. Cloud computing is daarbij van fundamenteel belang. Door inzet van innovatieve producten en diensten versnelt EMC de transitie naar de cloud en helpt IT-afdelingen met het opslaan, beheren, beveiligen en analyseren van hun meest waardevolle bezit – informatie – op een flexibele, betrouwbare en kostefficiënte manier. Meer informatie over EMC op netherlands.emc.com.