Vernieuwde website consumenten platform Q-plan geeft webshops meer afzetmogelijkheden

Eersel, 6 februari 2014: Q-plan heeft haar online marketing platform vernieuwd en uitgebreid met een aantal functies, die het webshops makkelijker maakt om gerichter met hun klanten te communiceren (zonder email). Het wordt daarnaast voor consumenten die lid zijn van Q-plan aantrekkelijker gemaakt om online aankopen te doen.
De belangrijkste veranderingen zijn:

• Context-gerelateerd adverteren
  • Zeer gericht klanten bereiken met de juiste aanbiedingen
  • Co-marketing om de samenwerking tussen online shops te faciliteren

De online shops kunnen de marketing faciliteiten van het platform kosteloos gebruiken!

Met de faciliteiten voor context-gerelateerd adverteren, gericht klanten bereiken op basis van koopprofielen en de co-marketing ondersteuning is Q-plan het eerste online webshop marketing platform met deze marketing mogelijkheid. Hiermee kunnen webshops hun marketing effectiever inrichten en kosten besparen.

Online shops kunnen kosteloos gebruik maken van deze faciliteiten. Daarbij is de rol van de shops dat zij Q-plan bij hun klanten promoten. Hoe meer klanten zich aansluiten, des te meer marketing mogelijkheden krijgen de shops. Daarnaast bereikt Q-plan zelf, door samenwerking met een groot aantal organisaties, ook vele doelgroepen, waarmee de shops langs voordelige weg nieuwe klanten kunnen winnen.

De context-gerelateerde promotie activiteiten zijn gebaseerd op de koopprofielen die Q‑plan van haar leden opbouwt. De leden zien daarmee passende aanbiedingen steeds op het juiste moment op de juiste plek.

Via de co-marketing faciliteiten kunnen webshops hun eigen klantenkringen toegankelijk maken voor elkaar, zonder dat klantgegevens uitgewisseld hoeven te worden (wat door privacy regelgeving veelal niet toegestaan is). Webshops bepalen zelf met welke andere shops zij willen samenwerken.

Door het bieden van verschillende winkelmogelijkheden aan Q-plan leden, zullen zij vaak dagelijks op de website van Q-plan aanwezig zijn en kunnen webshops zowel hun eigen klanten als nieuwe doelgroepen (selectief) bereiken met hun aanbod. En dat zonder de inzet van (te vaak niet of niet goed gelezen) emails.

Over Q-plan.
Q-plan is een consumenten collectief met een –verplicht- lidmaatschap om te kunnen winkelen met korting. Om lid te worden is een code nodig, die uitsluitend via samenwerkende organisaties of webshops verkregen kan worden.

Q-plan biedt een breed scala aan exclusieve extra kortingen op vrijwel alle online uitgaven van de leden. Door het volledig terugbetalen van de kick-back’s over aankopen in webshops aan de Q‑plan leden, heeft Q-plan een unieke propositie, die nergens in Nederland aangeboden wordt. De korting krijgen de leden ook bovenop acties en uitverkoop.
Het verdienmodel van Q-plan is uitsluitend gebaseerd op een lage jaarlijkse contributie en/of enkele euro’s kosten bij het uitbetalen van bespaarde tegoeden.
U vindt Q-plan op: www.q-plan.nl