Geplaatst door Imtech ICT

Vernieuwde website Oasen

Imtech ICT Integrated Solutions (technische dienstverlening in Europa) maakt bekend dat de vernieuwde website van het drinkwaterbedrijf Oasen, gebouwd met SharePoint 2010, op 2 november is live gegaan.

Imtech ICT heeft de nieuwe website na het winnen van een aanbesteding gebouwd aan de hand van een modern communicatieconcept en op basis van de standaard technologie van SharePoint 2010. In het concept is nadrukkelijk rekening gehouden dat Oasen, een drinkwaterbedrijf dat aan 750.000 inwoners in het oosten van Zuid-Holland drinkwater levert, zich wil profileren als een transparante en maatschappelijke organisatie.

Met de vernieuwde website deelt Oasen haar kennis voortaan op een andere manier. Oasen heeft zich voor het ontsluiten van informatie laten inspireren door de werking van Google. De nieuwe website maakt vrijwel geen gebruik meer van een traditionele ‘boomtakstructuur’ waar bezoekers in verstrikt raken. Alle artikelen, foto’s en video’s zijn voorzien van tags (labels) en zo gemakkelijk terug te vinden met een ingebouwde zoekmachine.

Kennis delen
De vernieuwde website bevat bij de lancering meer dan 1000 rapporten en bestanden, 1500 artikelen en meer dan 3000 foto’s. Alles is gratis te downloaden en te gebruiken. De komende jaren wil het drinkwaterbedrijf haar online kennisportaal nog verder uitbreiden door zoveel mogelijk informatie en onderzoeksresultaten te delen. De filosofie is dat alle kennis van Oasen is ontwikkeld met publiek geld, en dus publiek bezit is. Hiervoor verwachten zij ook weer interessante informatie terug te krijgen. Daarnaast gebruikt Oasen de website om verantwoording af te leggen en transparant te zijn over haar prestaties en toekomstplannen.

Digitale klanten
De website www.oasen.nl is de afgelopen tijd uitgegroeid tot een belangrijk digitaal relatiemiddel tussen de klant en Oasen. Zo geeft 66 procent van haar klanten de watermeterstand inmiddels via internet door. Verder ontvangt ruim de helft van de klanten de belangrijkste post van Oasen digitaal. Maandelijks trekt de website meer dan 30.000 unieke bezoekers.

Samenwerking Oasen en Imtech ICT
Met een professionele houding, een hoog niveau van kennis, kunde en service staat Imtech ICT haar klant bij. Imtech ICT toont met de vernieuwde website van Oasen de uitgebreide mogelijkheden van SharePoint 2010 search als veelzijdig platform. De samenwerking tussen beide partijen is als heel positief ervaren. Door de gebruikte techniek zijn de projectteams van Oasen en Imtech ICT afgeweken van het gebruikelijke pad. Dat was niet makkelijk, maar heeft de relatie zeker versterkt. Beide organisaties sluiten goed op elkaar aan door het innovatieve karakter; de vernieuwde website is daar een sprekend voorbeeld van.

Profiel Imtech
Imtech N.V. is een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw. Deze combinatie maakt het mogelijk totale technologische oplossingen aan te bieden. Met ruim 27.000 medewerkers realiseert Imtech opbrengsten van circa 4,5 miljard euro op jaarbasis. Imtech heeft sterke posities in de markten gebouwen en industrie in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Oost-Europa, Zweden, Noorwegen, Finland, de UK, Ierland en Spanje, alsmede op de Europese markten van ICT en traffic en in de mondiale maritieme markt. Imtech bedient circa 21.000 klanten. Imtech biedt toegevoegde waarde in de vorm van integrale en multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor klanten én aan de klanten die zij op hun beurt bedienen. Imtech biedt tevens oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld groene technologie en technische oplossingen op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit. De aandelen Imtech zijn genoteerd aan de NYSE Euronext Stock Exchange Amsterdam, waar Imtech is opgenomen in de Midkap Index. Het aandeel Imtech is tevens opgenomen in de Dow Jones STOXX 600 index. Per februari 2011 is aan Imtech het Predicaat `Koninklijk` verleend.