Industry Wire

Geplaatst door Snuffelbox BV

Verrassingsbox Voor Honden Snuffelbox Lanceert Crowdfunding Campagne

Het bedrijf achter de verrassingsbox voor honden Snuffelbox is onlangs een crowdfundingcampagne gestart via investeringsplatform Symbid.nl. Particulieren en bedrijven kunnen vanaf € 20,- investeren in de snelgroeiende startup. Vanaf een investering van € 80,- ontvangen deelnemers naast aandelen ook een extra beloning.

De oprichters hopen binnen zestig dagen € 75.000 op te halen tegen 7% van de aandelen. De waardering van Snuffelbox is vastgesteld door Equidam en komt uit op ruim 1 miljoen euro.

Snuffelbox is een trendy verrassingsbox voor honden, boordevol natuurlijke snacks, leuke speeltjes, verzorgingsproducten en de nieuwste honden gadgets. Naast een flexibel maand- of kwartaallidmaatschap kan men Snuffelbox ook eenmalig bestellen.

Besteding Van Gelden
Met de gevraagde investering wil Snuffelbox het bestaande ledenmodel optimaliseren en het andere deel gebruiken om een moderne webshop, de Snuffelshop, te ontwikkelen. In de loop van 2016 wil het bedrijf uitbreiden naar andere Europese landen, waaronder Duitsland, België en andere Europese landen.

Vernieuwer In Conservatieve Hondenmarkt
Snuffelbox weet in een conservatieve markt te vernieuwen en hondenbezitters online te raken. De startup onderscheid zich met een uniek product, design, humorvolle content en combineert dat met een focus op de lange termijn klantrelatie. Met onder andere zogenaamde specialboxen zoals een verjaardagsbox en een Snuffel Kerstbox onderscheid de startup zich met een hoge amusementswaarde voor baas en hond, met gezondheid en gemak als aanvullende waardeproposities. Door de pure focus op online maakt het bedrijf een snelle groei door.

“De dierenbranche is een conservatieve branche waarbij de omslag van offline naar online traag verloopt. Als pure online speler willen wij de shopervaring voor hondenbezitters weer leuk en aantrekkelijk maken”, aldus mede-initiatiefnemer Frank Janssen.

Domineren Online Hondenretail
In Europa en specifiek in Nederland zijn anno 2015 diverse voorbeelden van succesvolle subscription bedrijven in de vers- en retailmarkt te vinden. Snuffelbox speelt met “de ultieme verrassingsbox voor honden” in op deze trend met een product om de relatie tussen hond en baas te versterken.
De focus ligt op een meer dan goede band met klanten om herhaalaankopen te stimuleren en om ambassadeurs te kweken. 10% van de winst per box gaat naar organisaties die zich inzetten voor het welzijn van honden. Stapsgewijs zal Snuffelbox uitbreiden met meer producten en diensten voor dezelfde doelgroep met als doel om binnen drie jaar (2018) de Nederlandse en Belgische online hondenmarkt te domineren.

Over Snuffelbox
Snuffelbox is in 2015 opgericht door vier ondernemers met elk een grote staat van dienst. Dave Mom is oud-eigenaar van een dierenwinkel, productspecialist en inkoper van het premium assortiment. Peter van der Ven is internetondernemer met oog voor disruptie. De financieel specialist en business developer binnen het team is Frank Janssen. Tjeerd Korse richt zich tevens op business development en is gespecialiseerd in online marketing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht