Visueel commerce platform Photoslurp ontvangt 750K investering

Photoslurp, marktleider in visual commerce in Europa, heeft een investering van € 750.000 ontvangen. Inveready Technology Investment Group, een toonaangevende VC in Spanje, leidde de investering in Photoslurp met deelname van Bankinter VC, Caixa Capital Risc en ICF. Dit is de eerste investering in Photoslurp, sinds Ben Heinkel en Eulogi Bordas het bedrijf in 2014 oprichtten.
Sinds de oprichting stelt Photoslurp merken in staat om met hun klanten in contact te treden en hun conversiepercentages te verhogen door klantenfoto’s en video’s op hun websites op te nemen als ’social proof’. Photoslurp groeit snel en is nu marktleider in Europa met meer dan 150 merken in 20 landen. Links of London, Folli Follie, Tally Weijl, Cluse Watches, Adolfo Domínguez en Lindblad Expeditions zijn enkele toonaangevende klanten.
Visual Commerce Platform
Het visual commerce-platform van Photoslurp stelt merken in staat om User-Generated Content (UGC), gemaakt door hun fans en klanten te verzamelen en te benutten. Het platform scant sociale media voor foto’s en video’s van klanten met de producten van een merk en integreert deze in de online winkel van het merk. Door deze media rechtstreeks aan producten te koppelen, worden ze shoppable en dragen ze bij aan verbeterde conversiepercentages.
Met het platform creeren merken een community gevoel op hun website, terwijl ze productpagina’s verrijken met inspirerende authentieke content en zo hun conversiepercentage verhogen.
De uitgebreide analytics functie van Photoslurp helpt merken real-time de impact van UGC in hun online winkels te meten en ROI metrics te definiëren. De best presterende foto’s of video’s worden geïdentificeerd en kunnen vervolgens naar Facebook en Instagram worden gepusht om goed presterende advertenties te maken. Bovendien helpt de suite merk evangelisten te identificeren en te monitoren op sociale media.
Opschalen
De investering stelt Photoslurp in staat om de interesse in visual commerce volledig te benutten door de Europese groei op te schalen en de technologie te blijven ontwikkelen. “Visual commerce wordt met de dag belangrijker”, zegt Eulogi Bordas, CEO van Photoslurp. “Met de afnemende resultaten van online adverteren, is UGC van groot belang voor zowel het opbouwen van een community, engagement met je publiek, het vergroten van het vertrouwen, het genereren van traffic en het verhogen van e-commerce conversiepercentage. Merken die foto’s en video’s van klanten benutten, zien een aanzienlijke stijging in ROI. We voorzien dat – naast mode-, beauty- en reismerken – UGC onmisbaar zal worden voor vele merken uit andere sectoren.”
“De groei die Photoslurp zonder eerdere financiering heeft behaald, het technische niveau van het visual commerce platform in combinatie met het sterke leiderschapsteam verklaart onze investering”, legt Roger Piqué, Founding Partner van Inveready Technology Group, uit. “Wij geloven dat het belang van merk engagement en UGC zal blijven toenemen, en dat het een essentieel onderdeel wordt van digitale marketingcampagnes. Daarom zijn we zo verheugd met onze rol in de opschaling van Photoslurp als een toonaangevend bedrijf van de toekomst.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.