Geplaatst door Trend Micro

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Amsterdam – Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, heeft de hoogste score behaald op basis van zijn bestaande aanbod en strategie. Daarnaast behaalde het ook de op een na hoogste score op basis van marktaandeel in het rapport The Forrester Wave Cloud Workload Security, Q4 2019’. Trend Micro gelooft dat deze waardering de leidende positie van zijn cloud-aanbod en strategie als voorloper in de cloud security-markt onderschrijft.

Forrester heeft 13 security-leveranciers geëvalueerd op basis van dertig criteria en op drie verschillende gebieden: bestaand aanbod, strategie en marktaandeel.

“We hebben flink geïnvesteerd in ons cloud security-aanbod en ik zie dit rapport als een bevestiging van onze visie, aanhoudende innovatie en sterke executie”, zegt Steven Quane, executive vice president of network defense and hybrid cloud security van Trend Micro. “Wij waren één van de eerste security-partijen die de groeiende behoefte naar cloud workload security-oplossingen hebben gezien en ik denk dat we goed bezig zijn geweest door technologie, partnerships en integratie van geacquireerde oplossingen de afgelopen tijd te combineren.”

Forrester beoordeelde het cloud security-aanbod van Trend Micro op diverse gebieden, waaronder:

• “De oplossing is ideaal voor grote ondernemingen met veel vraag naar Cloud Workload Security (CWS) voor hun workloads, hypervisors en containers.”
  • “De agent-based bescherming op OS-niveau is erg sterk en komt inclusief malware- en geheugenbescherming, file integrity monitoring, host-based firewall, intrusion detection/intrusion prevention, log-inspectie en application binary control”, aldus het rapport.
  • “Role-based access control (RBAC) is zeer flexibel voor administrators. Container runtime en pre-runtime checks zijn zeer uitgebreid en de oplossing heeft een brede API voor Deep Security policy control.”

Trend Micro biedt optimale beveiliging voor workloads die draaien bij Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud of op VMware en Docker waarbij klanten profiteren van automatische deployment, compliance en naadloze, veilige DevOps.

Download het volledige rapport The Forrester Wave Cloud Workload Security, Q4 2019’.

Dit rapport is volgens Trend Micro een mooie aanvulling op een recent rapport van een ander vooraanstaand analistenbureau. IDC gaf Trend Micro nummer 1-positie in Software-Defined Compute (SDC) workload protection in zijn onafhankelijke rapport: Worldwide Software Defined Compute Workload Security Market Shares, 2018 (DOC #US45638919, NOVEMBER 2019). Dit rapport laat zien dat Trend Micro een marktaandeel had van minimaal 35,5 procent in 2018.

——

Over Trend Micro

Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen – zowel vandaag als in de toekomst. Door slimme toepassing van onze XGen security-strategie, leveren wij onze innovatieve oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden: connected security voor hun datacenters, cloud-omgevingen, netwerken en endpoints. Onze connected threat defense maakt het eenvoudig om threat intelligence te delen. Ook biedt het centraal inzicht en onderzoek om organisaties zo veerkrachtig mogelijk te maken.

Met meer dan 6.500 medewerkers in 50 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence en onderzoek, beveiligt Trend Micro de connected wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.