Geplaatst door WatchGuard

WatchGuard voegt SD-WAN-functionaliteit toe aan securityplatform

Den Haag, 6 december 2018 – WatchGuard Technologies kondigt versie 12.3 aan van het Fireware-besturingssysteem voor Firebox Unified Security Platform-appliances. Een belangrijke verbetering is de toevoeging van nieuwe dynamic path selection-functionaliteit. Hiermee kunnen organisaties WAN-resources in complexe, gedistribueerde netwerken optimaliseren en verschillende locaties beveiligen met een UTM-platform dat diepgaande bescherming biedt.

SD-WAN-implementaties zijn nu zeer eenvoudig met RapidDeploy, de gecentraliseerde implementatie- en configuratieoplossing van WatchGuard. Met de nieuwe SD-WAN-functionaliteit kunnen bedrijven en managed service providers (MSP’s) moeiteloos hun security op de verschillende locaties upgraden, de netwerkefficiëntie verhogen en de internetkosten verlagen. Bovendien zijn cruciale processen voor netwerk- en securitybeheer verenigd in één platform.

Dynamic path selection
De Firebox-appliances van WatchGuard bieden al jaren functionaliteit zoals multi-WAN en op policy’s gebaseerde routing, RapidDeploy en traffic management by application. Met RapidDeploy kunnen organisaties vooraf policy’s en configuraties selecteren, zodat het in gebruik nemen van SD-WAN net zo eenvoudig is als een Firebox aanzetten en aansluiten op internet. Nu kan elke actieve Firebox-appliance die Fireware 12.3 draait ook dynamic path selection toepassen om de prestaties van WAN-verbindingen te meten en het beste pad te bepalen voor elk type verkeer, op basis van de policy’s en configuraties.

Naast de nieuwe SD-WAN-functionaliteit biedt versie 12.3 van Fireware het volgende:
• Een nieuwe Professional Services Automation (PSA)-integratie met Tigerpaw die MSP’s in staat stelt hun bedrijfsvoering beter te managen met bruikbare data en informatie.
• Nieuwe geolocatiepolicy-acties die minder strenge regels mogelijk maken voor DNS- en e-mailpolicy’s.
• Sneller systeemherstel met automatisch terugzetten van back-ups via USB-opslagapparatuur, waardoor organisaties meer opties voor systeemherstel krijgen als er iets misgaat.
• IPv6 Single Sign On-updates zorgen ervoor dat bedrijven gebruikersnamen kunnen zien in hun WatchGuard Dimension-rapportage, in plaats van IP-adressen.
SD-WAN in de lift
Volgens IDC groeit de SD-WAN-markt jaarlijks met ruim 40 procent tot 4,5 miljard dollar in 2022. Doordat de behoefte aan bandbreedte toeneemt en internetkosten stijgen, willen organisaties hun afhankelijkheid van de duurste verbindingstypen afbouwen. Tegelijkertijd moeten zij de productiviteit en efficiëntie verhogen door werknemers snelle toegang te geven tot cloudapplicaties. Ook moet het netwerk geschikt zijn voor VoIP en video van hoge kwaliteit.
Organisaties gebruiken daarom steeds vaker hybride WAN-architecturen en SD-WAN-technologie die helpen bij het meten en versturen van dataverkeer via meerdere WAN-verbindingen. Dit maakt een continue optimalisatie van kosten en prestaties mogelijk, met name in organisaties met meerdere vestigingen.

Minder complexiteit
“WatchGuard leverde al het meest complete pakket aan gelaagde securitydiensten, via een intuïtief overkoepelend platform dat de uitrol en het beheer vereenvoudigt. Met Fireware 12.3 halen we nu ook de complexiteit uit SD-WAN-implementaties, waarmee we de waarde voor partners en klanten verder vergroten”, zegt Brendan Patterson, vicepresident productmanagement bij WatchGuard. “SD-WAN-technologie kan de bedrijfsuitgaven verlagen en voor een betere gebruikerservaring op het netwerk zorgen, maar organisaties moeten ook op hun hoede blijven voor geavanceerde cyberaanvallen. Met Fireware 12.3 zijn ze daarop voorbereid.”

Meer informatie over de nieuwe SD-WAN-mogelijkheden en de nieuwe features in Fireware 12.3 vindt u op https://www.watchguard.com/wgrd-resource-center/sdwan-just-turn-it-on.

Over WatchGuard Technologies
WatchGuard Technologies is wereldwijd leider in netwerkbeveiliging en levert Unified Threat Management (UTM)-oplossingen, next-generation firewalls, veilige wifiverbindingen en network intelligence-dienstverlening van topkwaliteit aan meer dan 80.000 klanten over de hele wereld. De bedrijfsmissie is security van enterpriseniveau mogelijk maken voor alle soorten organisaties, ongeacht hun grootte. Dit doet WatchGuard met eenvoud als uitgangspunt, waardoor het diensten- en productenportfolio uitermate geschikt is voor zowel grote ondernemingen als het MKB. Het hoofdkantoor is gevestigd in Seattle. Daarnaast heeft WatchGuard vestigingen in Noord-Amerika, Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Voor meer informatie kunt u terecht op: www.watchguard.com

Voor extra informatie, promoties en updates, volg WatchGuard op Twitter (@WatchGuard), Facebook of via de LinkedIn-bedrijfspagina. Of bezoek onze InfoSec-blog, Secplicity, voor meer realtime updates over de laatste dreigingen en hoe daarmee om te gaan: www.secplicity.org