Industry Wire

Geplaatst door Weborama

Weborama breidt uit met Data Management Platform (DMP) inclusief 400+ miljoen profielen

Amsterdam, 6 oktober 2015 – Weborama Nederland (Amsterdam), Rich Media-marktleider in Nederland, breidt uit met een nieuw big data platform. Vandaag lanceren zij een geavanceerd ‘Data Management Platform’ (DMP), inclusief circa 400+ miljoen gekwalificeerde Europese profielen (12 miljoen in Nederland), waarmee klanten belangrijke insights kunnen opdoen én haarscherp look-alikes van hun bestaande klanten kunnen bereiken.

De behoefte van adverteerders, mediabureaus en publishers om verschillende datastromen gestructureerd te kunnen managen én direct te activeren voor marketingdoeleinden is sterk stijgende. Het nieuwe Data Management Platform is geïntegreerd met het bestaande Campagne Management Platform en alle activiteiten van Rich Media. Campagnedata en andere eigen datastromen van klanten zijn direct te spiegelen aan de gekwalificeerde profielen van bijna alle consumenten in de markt. Realtime activatie van de zo verkregen inzichten is eenvoudig, aangezien de DMP is aangesloten op alle grote advertentieplatformen. Dit is een aanwinst voor de Nederlandse markt.

Weborama Data Management Platform

Het Data Management Platform is gebouwd op de bestaande big data infrastructuur van het Franse moederbedrijf, met slimme algoritmen die geanonimiseerde profielen samenstellen uit gedrags- en sociaal-demografische data. Naast het eenvoudig beheren en analyseren van alle eigen datastromen kunnen adverteerders, mediabureaus en publishers op basis van deze profielen eenvoudig nieuwe inzichten verkrijgen over bestaande klanten en prospects. Het platform biedt de mogelijkheid deze inzichten meteen te benutten waarmee relatief snel de – vaak broodnodige – eerste DMP-successen zijn geleverd.

Marktleider in big data activatie

Weborama Global (Frankrijk) is al sinds 1998 Europees marktleider als techniek- en data leverancier voor data-gedreven digitaal adverteren. Door een combinatie van gekwalificeerde profielen en een geavanceerde, maar vooral gebruiksvriendelijke DMP zijn diverse internationale merken binnengehaald en succesvolle cases afgeleverd. Vanaf nu is dit platform en het uitgebreide profielenbestand ook beschikbaar voor de Nederlandse markt. De huidige rol van Weborama Nederland als aanbieder van hoogwaardige  technologie, expertise en service blijft onveranderd.

Weborama CEO Nomkwazi Hooplot:Marketeers zijn zich steeds meer bewust van het belang van het slim managen van eigen datastromen en de bijbehorende marketingactivatie. In de praktijk komen de meeste partijen echter niet verder dan retargeten of pre-targeten op basis van “clickers” uit eerdere campagnes, eventueel in combinatie met wat algemene ongekwalificeerde sociaal-demografische selectiecriteria. Dat is wat mij betreft “old-school marketing” zonder gebruik te maken van diepgaande gedragskenmerken, échte insights en voorspellende algoritmen”. Weborama Global in Frankrijk heeft al veel ervaring opgebouwd als het gaat om het succesvol inzetten van een DMP in combinatie met big data. “Dit nieuwe platform en de bijgeleverde lokale expertise is dan ook een aanwinst voor de Nederlandse markt en wij helpen graag vanuit onze rol als facilitator” aldus Nomkwazi.

Weborama:

Weborama is Europees marktleider in slimme data-oplossingen voor online-adverteren. Het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs, onder leiding van CEO Alain Levy. Daarnaast heeft Weborama kantoren in Amsterdam, Lissabon, Madrid, Miami, Milaan en Moskou. Weborama Amsterdam, onder leiding van CEO Nomkwazi Hooplot, is Rich Media-marktleider in Nederland en gespecialiseerd in high-impact online-advertentie technologie. Als marktleider zijn zij de onderaannemer (niche in niche) van de advertentiemarkt. Weborama Nederland bedenkt Rich Media en data-gedreven campagne oplossingen voor adverteerders, mediabureaus en publishers die hiermee zo gericht mogelijk klanten en prospects bereiken. Daarnaast word technologie aangeboden om online-advertenties te presenteren en optimaliseren op het web. Recent is ook in Nederland gestart met het integreren van alle verschillende technologieën met een geavanceerd Data Management Platform (DMP). Hiermee spelen zij in op een belangrijke ontwikkeling in de markt én hebben klanten toegang tot een grote hoeveelheid gekwalificeerde Europese-profielen (+400 miljoen, +12 miljoen in Nederland).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht