Geplaatst door Steinhhauer

Webshop levert daadwerkelijk sneller dan het licht

Als kleine webshop is het lastig je om te onderscheiden van de ‘’grote’’ concurrenten. Maar een goede klantenservice kan daarbij het verschil maken. Klanten waarderen een snelle levering en daarom gaan webwinkels regelmatig met elkaar de strijd aan wie de snelste is. Een bezorging binnen 2 uur is ondenkbaar. Toch weet een kleine webshop de grote spelers uit het veld te slaan door deze levertijd aan te gaan.

Investeren in snelste levertijden
Grote spelers in de online wereld investeren in eigen distributie voor snelle(re) levertijden. Zo investeert Wehkamp circa €80 miljoen in een eigen distributiecentrum met geautomatiseerd magazijnsysteem. Op deze manier belooft het bedrijf same day delivery. Ook Bol.com investeert in logistiek en IT-infrastructuur. Sinds kort geeft Bol.com aan dat bestellingen dezelfde dag opgehaald kunnen worden bij een Albert Heijn afhaalpunt. Coolblue bezorgt zeven dagen in de week, dus ook op zondag. Daarnaast is het mogelijk om (tegen betaling) dezelfde dag het pakket te ontvangen. Kan het nog sneller?

De toekomst van webwinkels

Webshops gaan tegenwoordig steeds verder voor de online consument. Service is daarin het sleutelwoord. Het is vrij normaal om de volgende dag je pakket te ontvangen. Dit is het winkelend publiek gewend. Nu wordt er zelfs gesproken over same day delivery. Wat is de toekomst? Waar gaat het heen? Nu besteld en binnen 2 uur in huis? Onmogelijk? Een kleine verlichtingswebshop maakt het waar. Op de donkerste dag van het jaar (21 december) levert Directlampen.nl binnen 2 uur. Klanten hoeven niet de deur uit om de bestelling in ontvangst te nemen. De webshop levert namelijk kosteloos op het opgegeven adres. Een uniek concept, dat voor het eerst in heel Nederland* wordt aangeboden.