Industry Wire

Geplaatst door zanox, namens vidaXL

Webshopketen vidaXL start nationale branding campagne “Kan niet? Echt wel!”

Amsterdam, 16 januari 2017 – Huis, tuin en doe-het-zelf webshop vidaXL start vandaag een branding campagne met de catchy slogan “Kan niet? Echt wel!”. De branding campagne – die middels tv-commercials, online video’s, display banners en onsite campaigning breed uitgezet wordt – is in nauwe samenwerking met reclamebureau Happy Cactus en iProspect gecreëerd.

vidaXL gaat voor meer naamsbekendheid

Met de branding campagne wil vidaXL het merk definitief op de ‘webshop-kaart’ zetten. Hoewel de webshopketen inmiddels al 10 jaar meedraait en de goede resultaten jaar in jaar uit alle verwachtingen overstijgen, kan de naamsbekendheid nog wel iets verbeteren.

Linn Hallgren, Manager Marketing at vidaXL: “Als webshopketen hebben wij de afgelopen 10 jaar alle tijd en energie gestoken in online marketing op performancebasis. Dit zorgt uiteraard voor meer omzet en knappe resultaten, maar minder voor naamsbekendheid. In 2017 is het tijd om daar verandering in te brengen. We willen ervoor gaan zorgen dat vidaXL niet langer de grote onbekende is onder de online warenhuizen.”

Stopping power

In de uitingen van de branding campagne “Kan niet? Echt wel!” zal vooral aandacht besteed worden aan het verrassingseffect van het assortiment van vidaXL en de bijbehorende, scherpe prijzen. De beelden zijn laagdrempelig en down-to-earth, zodat deze een zogenaamde ‘stopping power’ creëren bij de doelgroep. Met andere woorden, de campagne uitingen zijn recht voor zijn raap, makkelijk te behappen en nieuwsgierigmakend, waarmee vidaXL zich onderscheidt van al het overige reclamegeweld. Het grijpt direct de aandacht van de consument.

Alle marketingkanalen worden ingezet

Dat vidaXL met de campagne de eigen en traditionele marketingkanalen aanspreekt betekent niet dat alle overige marketinginzet op een laag pitje komt te staan. Sterker nog, deze dienen de campagne juist een extra boost te geven.

Linn Hallgren: “Affiliate marketing via zanox bijvoorbeeld kan onze campagne uiteraard gigantisch versterken! Zowel het searchvolume als de online visibility zal flink stijgen zodra de tv-commercials worden uitgezonden.”

De branding campagne zal op de tv-kanalen van RTL en via YouTube uitgezonden worden.

Over vidaXL

vidaXL is een internationale online winkel waar consumenten kunnen vinden wat zij nodig hebben voor huis, tuin, garage en doe-het-zelf-projecten. Er zijn verschillende merken te vinden via vidaXL.nl, waaronder een zeer voordelig huismerk. Het vidaXL huismerk is in het leven geroepen om zoveel mogelijk mensen voor een aantrekkelijke prijs de producten aan te laten schaffen voor in- en rond het huis. Met het verrassende assortiment en de scherpe prijzen hoopt vidaXL elke klant graag een waar ‘jackpot’-gevoel te bezorgen.
vidaXL is opgericht door twee Nederlanders en is gevestigd in Nederland, Roemenië, Amerika en China en momenteel actief met webshops in 29 verschillende landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht