Industry Wire

Geplaatst door Wefilm

Wefilm meestbekroonde productiehuis van Nederland

Wefilm is de meest bekroonde productiemaatschappij van Nederland tijdens het afgelopen festivalseizoen. Zowel tijdens de ADCN als tijdens de Cannes Lions wonnen producties van Wefilm de Grand Prix. Daarnaast werd het bedrijf bekroond met o.a. een Gouden en Zilveren Lamp, drie Zilveren Leeuwen, een Gouden en Zilveren SpinAward, vier Esprix's, twee SAN Accenten en vier Gouden Effies in Rusland.

De bekroningen werden uitgereikt aan vier verschillende producties van vier verschillende regisseurs. Voor DELA verfilmde regisseur Roel Welling het concept van Ogilvy waarin échte mensen échte speeches aan elkaar geven. In samenwerking met Woedend! maakte regisseur Martijn de Jong de twitterfilm voor het Nederlands Filmfestival, waarin de kijker regie-aanwijzingen voor de bekendste acteurs instuurde tijdens een live speelfilm. Voor het Russische Instinct regisseerde Lennart Verstegen een commercial voor Megafon, die bekroond werd tot beste Russische commercial van 2012. En Joeri Holsheimer scoorde met de Nivea Stress Test (bureau: Labamba) een viral met meer dan 6 miljoen views in 2 weken.

Wefilm werd drie jaar geleden opgericht door regisseur Roel Welling en producer Bas Welling, met als doelstelling uit te groeien tot de meest creatieve productiemaatschappij van Nederland. Momenteel werkt het bedrijf aan de internationale Heineken-campagne Dropped, in opdracht van W+K Amsterdam. In deze online serie worden mannen uit hun dagelijks leven gehaald en in de 'middle of nowhere' gedropped.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht