Geplaatst door elrowFamily

Wereldberoemd party brand elrow en Eventbrite maken nieuw partnership bekend

Amsterdam, 20 juni 2018 – Eventbrite, wereldwijd de meest toonaangevende en grootste aanbieder van ticketing- en event technologie, en het in Barcelona gevestigde elrowFamily hebben een meerjarige ticketing partnership getekend. Binnen deze overeenkomst is Eventbrite verantwoordelijk voor de handeling van de tickets van meer dan 100 shows en festivals die vallen onder het merk elrow. De evenementen van elrow trekken jaarlijks meer dan 2,4 miljoen bezoekers wereldwijd.

Elrow werd opgericht in 2010 en veroverde met hun experimentele concepten en series van feesten de hele wereld. Hiermee sleepte het merk meerdere awards in de wacht. De op het circus geïnspireerde concepten gaan gepaard met uitgebreide producties, interactieve optredens, opzichtige figuren, fantasierijke decors en de beste elektronische muziek van de wereld.

Aan de feesten op de vaste elrow-locaties in Barcelona, Dubai, Madrid, New York en Ibiza (Amnesia) heeft elrow recent nieuwe hoogtepunten toegevoegd. Zo maakten ze hun debuut in Shanghai, organiseerden ze een festival op het Queen Elizabeth Olympic Park in London en werd de eerste show in Las Vegas aangekondigd voor oktober dit jaar.

Vicenç Marti, President van elrowFamily, zegt: “Met de vele projecten die de komende jaren over de hele wereld gepland staan, is het een goed moment om met een wereldwijde partner als Eventbrite in zee te gaan. We delen een internationale visie en aanpak met Eventbrite en hebben ook dezelfde vrije geest. Bovendien zijn ze erg innovatief. De integraties met Facebook en Instagram zijn hier goede voorbeelden van. Deze zijn cruciaal om ons op een nieuwe, waardevolle manier te kunnen verbinden met onze fans.

elrow is zonder twijfel een van de indrukwekkendste onafhankelijke promotors van clubavonden en festivals. Ze zijn een van de besten in hun vak, innoveren continu en creëren uitzonderlijke events met een unieke combinatie van feest, muziek, kunst en visuals. Mensen zijn steeds meer op zoek naar grotere ervaringen met meer betekenis. De Arnau-familie herdefinieert de festival- en feestcultuur. Met hen samenwerken stond al een tijdje bovenaan ons wensenlijstje,” zegt Paul Everett, Head of Music bij Eventbrite UK.

Het eerste gezamenlijke event van elrow en Eventbrite is de achtste verjaardag van elrow op 15 juli. Het feest zal plaatsvinden op de spirituele thuisbasis van elrow, in Viladecans (Barcelona). Tickets gaan binnenkort in de verkoop.

Over Eventbrite

Eventbrite is ‘s werelds grootste ticketing- en event technologieplatform. Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 10 miljard euro in bruto ticketverkopen verwerkt en heeft in 2017 miljoenen evenementen in meer dan 180 landen mogelijk gemaakt.  Het platform van Eventbrite maakt het voor honderdduizenden evenementorganisatoren mogelijk om meer dan 50 miljoen fans wereldwijd een grote variëteit van live evenementen te laten ervaren. Dit kan dankzij de efficiënte en krachtige techniek en bijbehorende services. De afgelopen jaren heeft het bedrijf 10 overnames gedaan, waaronder gevestigde namen als Ticketfly en het Nederlandse Ticketscript, om de positie in de markt van live muziek verder te versterken. In Nederland kan Eventbrite onder andere de Vrienden van Amstel LIVE!, Dutch Design Week, Qmusic en Emerce tot zijn klantenkring rekenen. Het bedrijf is in 2006 opgericht door Julia Hartz, Kevin Hartz en Renaud Visage. Investeerders zijn onder andere Sequoia Capital, Tiger Global en T. Rowe Price. Lees meer op www.eventbrite.nl.

Over elrowFamily

elrow is een prijswinnend experimenteel evenementen-concept en serie van feesten. Het merk werd in 2010 opgericht door Cruz en Juan Arnau Lasierra, een zesde generatie van een dynastie van ondernemers, verantwoordelijk voor het Monegros Festival en de legendarische Club Florida 135 in Fraga, Spanje. Vanuit het hoofdkwartier in Barcelona veroverde het tweetal de wereld in korte tijd, met hun onvergetelijke feesten die gepaard gaan met uitgebreide producties, interactieve optredens, opzichtige figuren, fantasierijke decors en de beste elektronische muziek van de wereld. Dit maakt elrow tot een wereldwijd voorbeeld van op het circus geïnspireerde feesten, die vaak binnen enkele minuten uitverkocht zijn.

Duizenden verschillende thema’s en concepten kenmerken de zeitgeist van elrow. Denk aan submerken als ‘Rowlympics’ – waarmee ze hun eigen visie op de Olympische Spelen vertolken. Het Braziliaanse jungle carnaval thema ‘Sambodromo de Brasil’ of een van hun bekendste thema’s ‘Singermorning’. Aan de drukbezochte residencies op Ibiza en in Madrid, Londen en Amsterdam heeft elrow recent nieuwe hoogtepunten toegevoegd. Zo hadden ze hun debuut in Shanghai, organiseerden ze een festival op het Queen Elizabeth Olympic Park in London en werd de eerste show in Las Vegas aangekondigd voor oktober dit jaar.