Industry Wire

Geplaatst door Werkspot

Werkspot wil met nieuwe campagne ‘vak-klant’ bereiken

Amsterdam, 16 januari 2018 – Het tekort aan vakmannen is al maanden in het nieuws. Ook Werkspot heeft hier last van, voor Marketing is het een grote uitdaging om in deze markt vakmannen aan het platform te binden. Uit onderzoek blijkt bovendien dat vakmannen gefrustreerd zijn over de manier waarop consumenten online een vakman zoeken. Slecht omschreven opdrachten, geen idee met welk budget ze rekening moeten houden, of meer behoefte aan prijsinformatie dan aan een vakman. Werkspot pakt deze frustratie aan met haar nieuwe campagne, om zo serieuze vak-klanten te creëren en vakmannen betere opdrachten te bieden.

De beste vakmannen verdienen de beste klanten

De big idea van de nieuwe campagne is dat de beste vakmannen de beste klanten verdienen. De campagne maakt consumenten bewust van het feit dat ze zich beter kunnen voorbereiden wanneer ze een goede vakman zoeken. De marketingstrategie sluit naadloos aan bij de productstrategie om ook echt impact te creëren. Dankzij price guides, betere opdrachtformulieren en uitgebreide content hubs helpt Werkspot de consument een vak-klant te worden.

Nieuwe radio commercial 

In de nieuwe radio commercial horen we zo’n echte vak-klant. De dame in kwestie weet precies wat er met haar badkamer moet gebeuren en hoeveel budget ze hiervoor nodig heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=7OyBWY1MFYk

Lisbeth Gruppen, Marketing Manager bij Werkspot, licht toe: “Wij snappen de frustratie van vakmannen en willen graag het verschil maken. Hier werken we vanuit Marketing en Product het komend jaar volop aan. Dankzij nieuwe opdrachtformulieren helpen we consumenten bij het beter omschrijven van hun opdracht. Daarnaast hebben we ruim 50 price guides gelanceerd, zodat ons platform in de behoefte van prijsinformatie kan voorzien en vakmannen hier niet meer onnodig vragen over krijgen. Met deze campagne hopen we zowel de consument als de vakman te bereiken en een betere matching tot stand te brengen.”

—————-

Over Werkspot & Instapro
Vanuit de vestiging in Amsterdam (120 FTE) wordt de Nederlandse markt bediend via Werkspot.nl en de Italiaanse markt via Instapro.it. Het concept achter Werkspot & Instapro is eenvoudig. Consumenten plaatsen een klus waarop vakmensen reageren. Consumenten kiezen een vakman op basis van offertes en reviews over deze vakmannen. Werkspot is marktleider in Nederland met 320.000 geplaatste klussen per jaar, 8.000 aangesloten vakmensen en ruim 230.000 reviews van consumenten. In Italië is Instapro momenteel nummer drie in de markt met 50.000 klussen per jaar en ruim 11.00 aangesloten vakmensen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht