Geplaatst door Worldline

Worldline in 9 landen erkend als European Top Employer 2022

Utrecht, 20 januari 2022 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, heeft voor de tweede keer het prestigieuze certificaat ‘European Top Employer 2022’ binnengehaald. Het Top Employers Institute, een wereldwijde autoriteit die uitmuntendheid in people management erkent, reikt dit certificaat jaarlijks uit aan de beste Europese werkgevers.

De favoriete werkgever in de betaalsector worden
Worldline is trots om wederom erkend te worden als een van de beste werkgevers van Europa. Het bedrijf ziet deze eer als een beloning voor zijn langdurige inzet en inspanningen om voorbeeldige management- en werknemerspraktijken mogelijk te maken binnen de organisatie. In 2020 en 2021 heeft Worldline ook al lokale certificeringen binnengehaald van het Top Employers Institute in België, Polen, Oostenrijk en Nederland. De certificering voor 2022 omvat, in aanvulling hierop, vier extra landen: Frankrijk, India, Nieuw-Zeeland en Zwitserland, evenals PAYONE, de joint venture van Worldline.

Een prestigieuze onderscheiding
Het Top Employers-programma heeft 1.847 bedrijven gecertificeerd en wordt door 120 landen over de hele wereld erkend. Het betreft een diepgaande externe audit van werkwijzen binnen human resources en people management. Het instituut heeft via verschillende uitgebreide onderzoeken en audits alle HR-domeinen van Worldline geëvalueerd. Op deze manier konden de interne werkwijzen en het beleid van het bedrijf op de gebieden van Compensation & Benefits, Learning & Development en Recruitment worden beoordeeld, waarbij ook veel belanghebbenden binnen het bedrijf waren betrokken.

Grote verscheidenheid aan talenten
Het Top Employer-certificaat is een prestigieuze en bekende onderscheiding die Worldline helpt bij het aantrekken van nieuwe talenten. Als het gaat om innovatie in de sector van betaal- en transactiediensten, is de positie van aantrekkelijke werkgever onder toptalenten cruciaal om de leidende positie in de markt en het concurrentievoordeel te behouden. Tijdens interviews bevestigden sollicitanten de kracht van het Top Employer logo naast dat van Worldline; het trok hun aandacht, onderscheidde het bedrijf van de concurrentie en toonde aan dat Worldline een solide werkgever is met hoge normen.

“Ik ben bijzonder trots op de nieuwe landen die dit jaar zijn opgenomen in de prestigieuze Europese Top Employer-lijst van dit jaar, maar natuurlijk ook op de landen die deze erkenning voor de tweede keer hebben gekregen. Deze onderscheiding laat zien hoe sterk hun HR-visie op de lange termijn is. Om de beste talenten aan te trekken en te behouden, promoten we voortdurend ons werkgeversmerk en richten we ons via verschillende programma’s in al onze entiteiten op de integratie van mensen, op loopbaanontwikkeling en op mobiliteit”, aldus Olivier Burger, Group Head of Human Resources bij Worldline.

“Dit nieuwe veeleisende jaar heeft een enorme impact gehad op organisaties over de hele wereld. Worldline heeft opnieuw bewezen in staat te zijn om uitstekende arbeidsomstandigheden te blijven bieden. Het bedrijf is het afgelopen jaar de uitdagingen van de ruimere werkomgeving aan blijven gaan en blijft tegelijkertijd toegewijd om een positieve impact te hebben op het leven van zijn werknemers. We zijn verheugd om de organisaties die dit jaar als topwerkgevers in Europa zijn gecertificeerd, te vieren en toe te juichen”, zegt David Plink, CEO van Top Employers Institute.