Wyless maakt gebruik van Interoute’s VDC voor lancering Porthos M2M-managementplatform

Schiphol-Rijk,  11 september 2014Interoute, eigenaar en operator van het grootste netwerk van Europa en een wereldwijd cloud services platform, kondigt vandaag aan dat Wyless, de leverancier van end-to-end oplossingen voor machine-to-machine (M2M) communicatie en Internet of Things (IoT), zijn schaalbare versie van het Wyless Porthos managementplatform heeft ondergebracht in Interoute’s Virtual Data Centre (VDC) in New York.

Wyless Porthos™ is een managementsoftware oplossing die de klanten van Wyless de volledige controle geven over hun diensten en de aangesloten apparaten. De eerste lancering van de nieuwe Porthos-site, die draait in Interoute’s VDC New York, heeft betrekking op het samenwerkingscontract dat Wyless heeft gesloten met een van de grote mobiele operators in de Verenigde Staten. Deze provider zal het Porthos managementplatform gebruiken om al zijn M2M-diensten te beheren. Interoute’s VDC in Londen zal fungeren als een geografische automatische failover voor de locatie in de Verenigde Staten. Tevens wordt hier extra capaciteit gecreëerd voor het wereldwijde Porthos managementplatform.

Analisten van Gartner voorspellen dat het IoT zal groeien tot 26 miljard aangesloten apparaten in 20201. Door deze stormachtige ontwikkeling ontstaat een groeiende behoefte aan een snel op te schalen en robuust virtueel netwerk. Met acht virtuele datacenters in Europa, Azië en de Verenigde Staten, biedt Interoute VDC de perfecte omgeving voor Wyless om hun verwachte exponentiële groei te ondersteunen.

Dan McDuffie, CEO van Wyless: “In het afgelopen jaar was onze strategie er op gericht om via acquisities wereldwijd uit te breiden naar continentaal Europa en Brazilië. Eerder dit jaar heeft Wyless het Nederlandse bedrijf Aspider M2M overgenomen. Tegelijkertijd waren we gefocust om ons managementplatform verder op te schalen om in te kunnen spelen op de nieuwe diensten die ontstaan als gevolg van de wereldwijde doorbraak van IoT en M2M.”

Het volledig Engelstalige persbericht vindt u hier: http://www.interoute.nl/press-release/wyless-launches-scalable-version-its-industry-leading-m2m-management-platform-porthos

1 Gartner verwacht dat Internet of Things Installed Base groeit tot 26 miljard apparaten in 2020 – http://www.gartner.com/newsroom/id/2636073

Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het grootste platform voor cloud diensten van Europa, dat meer dan zestigduizend kilometer glasvezel, elf eigen Premium Hosting-datacentra en nog eens 140 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, de belangrijkste operators in Noord-Amerika en Zuidoost-Azië, overheden en universiteiten. Interoute is voor deze organisaties de ideale partner voor computing, connectiviteit en communicatie, en voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Daarnaast is het platform ideaal voor serviceproviders die behoefte hebben aan internationale datatransit en -infrastructuren met een hoge capaciteit. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland, in Noord-Amerika en Dubai, en is eigenaar en operator van stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: http://www.interoute.nl.  Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.