X FACTOR Heartbeat webapp maakt een vliegende start!

Tijdens de tweede live show van X FACTOR hebben meer dan 41.000 unieke bezoekers de X FACTOR Heartbeat webapp gebruikt. Met 200.000 pageviews en een gemiddeld bezoek van ruim 7 minuten blijkt de XFACTOR Heartbeat webapp ongekend populair onder de kijkers van XFACTOR. Ruim 55% gebruikt een mobile device om de second screen te bekijken. De iPad neemt het grootst gedeelte hiervan voor zijn rekening.
De X FACTOR Heartbeat webapp maakt het mogelijk de hartslag van de kandidaten live online te volgen via een web applicatie. Daarnaast wordt ook de social heartbeat bijgehouden, waarbij het aantal positieve en negatieve tweets van kijkers te volgen is via de Twittertimeline. Met de XFACTOR Heartbeat webapp komen de kijkers dichterbij de deelnemers dan ooit te voren.
De Adlicious pagina is tijdens de live show het meest bekeken. Op de pagina van Tim wordt de tweet filter waarmee men kan kiezen tussen tweets verstuurd door mannen of vrouwen, het meest gebruikt. Rochelle had tijdens haar optreden de hoogste hartslag van 204 beats per minute. Diezelfde kandidate heeft ook de meeste tweets behaald op de social heartbeat, met ruim 300 tweets per minuut. Tijdens de live show bereikte de twitterfeed #xfactor zijn absolute hoogtepunt met 600 tweets p/m.
De X FACTOR Heartbeat is uitsluitend gedurende de live shows te volgen op www.xfactor.nl . Vrijdag om 20:30 op RTL4 is de volgende live uitzending van de X FACTOR te zien. De X FACTOR Heartbeat webapp is ontwikkeld door Lost Boys Mobile, onderdeel van LBi Lost Boys en Triple IT.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.