Industry Wire

Geplaatst door Zamro

Zamro genomineerd voor SAN Accent in de B2B categorie

Amsterdam, 5 april 2018 – Online technische groothandel Zamro is genomineerd voor een SAN Accent. De SAN awards zijn de communicatie vakprijzen die elk jaar worden uitgereikt dóór adverteerders áán adverteerders die innovatief te werk zijn gegaan qua concept en media- en middelenstrategie. Op 31 mei aanstaande worden de winnaars bekend gemaakt.

Zamro is op het eerste gezicht een nogal onwaarschijnlijke bedrijfsnaam die niet prijsgeeft wat de razendsnel groeiende scale-up online aanbiedt. Marieke Hermans, Marketing Manager bij Zamro: “Enerzijds willen wij net als elke andere nieuwe speler in de markt onze merknaam tussen de oren van de doelgroep krijgen. Ten tijde van deze campagne waren wij namelijk net gestart. Anderzijds willen we graag op een simpele manier benadrukken welk assortiment Zamro de technische vakman te bieden heeft. Zeker bij onze doelgroep van technische professionals, die veel onderweg zijn of werkzaam op locatie, willen wij zonder omweg tot onze kernboodschap komen: wat Zamro is en wat we verkopen.”

Campagne met ezelsbruggetjes
Joe Public Take-Away Advertising kreeg de opdracht van Zamro om een campagne te ontwikkelen die aan deze twee vragen voldeed. De campagne, waarbij door de gefragmenteerde doelgroep de nadruk op radio werd gelegd, leunt vooral op de naam van de online technische groothandel. Op de digitale billboards langs de snelweg, de GIF-banners op zakelijke platforms en in de radiocommercials worden ezels-
bruggetjes gemaakt met de letters Z-A-M-R-O.

Aan de hand van voor de doelgroep relevante producten en werkzaamheden wordt duidelijk wat Zamro in huis heeft. Deze opvallende campagne is goed voor een nominatie voor de SAN Accenten in de categorie B2B. “Nooit verwacht, maar het idee zat hem in onze naam! We zijn trots op deze nominatie en gaan uiteraard voor de winst van onze B2B concurrenten!”, aldus Hermans.

– Einde bericht –

Over Zamro
Zamro is dé online groothandel die de technische vakman helpt het juiste gereedschap of technische onderdeel te vinden voor elke toepassing. De webshop biedt 550.000 kwaliteitsproducten van 700 topmerken, van O-ring tot werkbank. Met makkelijke vindbaarheid van producten, een goede, transparante prijs en bezorging op maat wil Zamro het leven van de technische professionals makkelijker maken. Klanten zijn technische professionals in het MKB in onder meer de metaal- en agrarische sector en in het machineonderhoud bij kleine productiefaciliteiten. Zamro is in 2016 opgericht door Floris Jan Cuypers en Eric Croon en het hoofdkantoor is gevestigd aan de Oosterdokstraat in Amsterdam. Inmiddels werken er bijna 80 medewerkers bij Zamro en is de scale-up ook actief in België en Duitsland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht