zanox betreedt Braziliaanse markt

- Nieuw kantoor in São Paulo, Brazilië - Rodrigo Genoveze aangesteld als Country Manager - Lancering met Braziliaanse en internationale adverteerders
Zanox, het leidende performance advertising netwerk in Europa, heeft per direct een kantoor geopend in Brazilië. Hierdoor heeft Zanox zijn bedrijfsactiviteiten uitgebreid naar 13 regionale kantoren. Het Braziliaanse kantoor wordt geleid door Country Manager Rodrigo Genoveze. “De Braziliaanse markt is de grootste en voor Zanox de meest aantrekkelijke markt in Zuid-Amerika. Dankzij het ervaren team in Brazilië kunnen we met ons advertentienetwerk voor onze internationale klanten, zoals Groupon en Be2, en onze Braziliaanse klanten, onder meer Dafiti, Rumbo en Kanui, direct business genereren”, zo licht Zanox CEO, Philipp Justus, toe. Met de opening van het Braziliaanse kantoor, heeft Zanox ook zijn website in het Portugees gelanceerd: www.zanox.com/br.
E-commerce kent binnen de goed draaiende economie in Brazilië een enorme groei waardoor het een interessante markt is voor Zanox. The Nextweb laat zien dat maar liefst 27,4 miljoen Brazilianen (14 procent van de totale bevolking) goederen en diensten online hebben gekocht. De online sector heeft hiermee 8,4 miljard Real (ongeveer 3,5 miljard Euro) gegenereerd in de eerste helft van 2011. Dit is een groei van 24 procent vergeleken met de eerste helft van 2010. De verwachting is dat aan het einde van 2011, 32 miljoen Brazilianen aankopen hebben gedaan via online aanbieders. De omvang van e-commerce in 2011 komt daarmee uit op 18,7 miljard Real, dit staat gelijk aan 7,7 miljard Euro.
“Social buying, dating en retail zijn zeer populaire en groeiende online segmenten in Brazilië. Zowel lokaal als internationaal is Zanox sterk vertegenwoordigd in deze segmenten en beschikt het over de nodige ervaring en expertise om klanten succesvol te laten zijn. Enerzijds hebben Braziliaanse publishers en adverteerders door de opening van ons kantoor in São Paulo direct toegang tot internationale markten. Anderzijds kunnen internationale klanten de Braziliaanse markt direct betreden en profiteren van de groei van dit Zuid-Amerikaanse land,” aldus Thomas Joosten, algemeen directeur van Zanox-M4N.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.