Industry Wire

Geplaatst door Archetype

Zebra Technologies onthult op NRF 2020 nieuwe intelligente automatiseringsoplossing

SmartSight™ met mobiel automatiseringssysteem EMA50 is de eerste robotoplossing in de detailhandel die werkt via abonnementen en waarmee gegevens worden omgezet in corrigerende maatregelen ter verbetering van de winkelprestaties.

AMSTERDAM – 17 januari, 2020 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een toonaangevend innovatief bedrijf met oplossingen en partners waarmee bedrijven hun concurrenten een stap voor blijven, heeft vandaag SmartSight geïntroduceerd, een nieuwe intelligente automatiseringsoplossing waarmee de werkwijze in de winkel en de klantervaring bij groothandelaren, kruideniers en supermarkten/hypermarkten kunnen worden verbeterd. SmartSight maakt gebruik van de computervisie-, machine learning-, werkstroomautomatiserings- en roboticacapaciteiten van het mobiele bedrijfsautomatiseringssysteem EMA50 van Zebra om nauwkeurig vast te stellen welke producten niet op voorraad zijn, welke prijzen inconsistent zijn en welke problemen er zijn met het planogram van de winkel. Deze oplossing, die werkt via abonnementen, is de eerste waarbij deze gegevens worden gebruikt om corrigerende maatregelen naar de mobiele apparaten van winkelmedewerkers te sturen, zodat deze de problemen vrijwel in realtime kunnen verhelpen.

Door zelfstandig de schappen te scannen en taken aan te maken voor winkelmedewerkers, zodat deze de producten tijdig aanvullen of bijwerken, verbetert SmartSight de beschikbaarheid van producten in de winkel tot meer dan 95 procent. Daardoor stijgt het aantal aankopen per bezoek en worden de prijsintegriteit en de uitvoering van het planogram verbeterd. Met deze oplossing komen er voor winkeliers ook zo’n 65 arbeidsuren per winkel per week vrij, die zij kunnen gebruiken voor nuttiger taken die meer gericht zijn op contact met klanten en minder op het beheer van de producten in de schappen.

De oplossing is uitsluitend beschikbaar via een abonnement en bestaat uit het mobiele automatiseringssysteem EMA50, een platform met automatiseringssoftware voor de detailhandel en zowel professionele als beheerde diensten. SmartSight kan worden geïntegreerd in bestaande winkelsystemen en verbetert zo de BOPIS- (buy online, pick up in store – online bestellen, in de winkel ophalen) en BODFS-werkstromen (buy online, deliver from store – online bestellen, vanuit de winkel bezorgen).

“SmartSight en EMA50 zijn ontwikkeld om winkeliers te helpen om, ondanks de toegenomen concurrentie en het blijvende tekort aan personeel, ten volle te profiteren van de mogelijkheden van de on-demand-economie”, aldus Joe White, Senior Vice President en General Manager Enterprise Mobile Computing van Zebra Technologies. “SmartSight maakt gebruik van de diepgaande kennis van Zebra op het gebied van detailhandel en van het feit dat Zebra de afgelopen 50 jaar marktleider is geweest. Het kan daardoor fysieke winkels een voorsprong op de concurrentie geven door zelfstandig corrigerende maatregelen voor te schrijven aan medewerkers op basis van de situatie in de schappen. Hierdoor houden de medewerkers ook meer tijd over om zich bezig te houden met de best mogelijke service voor klanten.”

Volgens de nieuwste Global Shopper Study van Zebra heeft het feit dat winkeliers klanten verliezen aan webshops voornamelijk te maken met problemen op het gebied van voorraadbeheer en dan met name producten die niet op voorraad zijn. Winkelmedewerkers en klanten waren ontevreden over hoeveel producten er niet op voorraad waren: 43 procent van de winkelmedewerkers gaf aan dat het grootste frustratiepunt van de klanten hiermee te maken had, en 39 procent van de klanten heeft een winkel zonder aankoop verlaten vanwege dit probleem. Tegelijkertijd gaf 25 procent van de klanten aan een product niet in de winkel te hebben gekocht omdat de prijs in de winkel hoger was dan online, en kon 15 procent het juiste prijskaartje of het kaartje met de kortingsprijs van de producten niet vinden. De SmartSight-oplossing van Zebra helpt winkeliers het aantal gevallen waarin producten niet op voorraad zijn of producten niet het juiste prijskaartje hebben sterk te verlagen, waardoor de loyaliteit van klanten en het gemiddelde aantal aankopen per bezoek toeneemt.

CONCLUSIES
• Zebra toont SmartSight met het mobiele bedrijfsautomatiseringssysteem EMA50, een platform met automatiseringssoftware voor de detailhandel en beheerde diensten op NRF 2020 bij stand #3301.
• De SmartSight-oplossing, die werkt via abonnementen, is ontworpen voor fysieke groothandels, supermarkten, hypermarkten en kruideniers en maakt gebruik van computervisie-, machine learning-, werkstroomautomatiserings- en roboticatechnologieën om voorraad- en winkelinformatie te verkrijgen, wat leidt tot een productbeschikbaarheid van meer dan 95 procent.
• SmartSight is het eerste op corrigerende maatregelen gerichte intelligente automatiseringssysteem in de detailhandel dat gegevens over de schappen gebruikt door zelfstandig de winkel in de gaten te houden, werkstromen te optimaliseren en vrijwel in realtime corrigerende maatregelen naar de mobiele apparaten van winkelmedewerkers te sturen.
• Doordat SmartSight tegelijkertijd de product-, prijs- en planogramwerkstroom automatiseert, komen er voor winkeliers zo’n 65 arbeidsuren per winkel per week vrij, die zij kunnen gebruiken voor nuttiger taken die meer gericht zijn op contact met klanten en minder op het beheer van de producten in de schappen.

###

OVER ZEBRA
Zebra (NASDAQ: ZBRA) stelt vooruitstrevende bedrijven in de retail/e-commerce, productie, vervoer en logistiek, gezondheidszorg en andere bedrijfstakken in staat hun concurrenten een stap voor te blijven. Met meer dan 10.000 partners in 100 landen leveren wij op maat gemaakte end-to-endoplossingen waarmee mensen, goederen en gegevens op intelligente wijze met elkaar worden verbonden en aan de hand waarvan onze klanten bedrijfskritische beslissingen kunnen nemen. Onze toonaangevende oplossingen maken het winkelen voor de klant aangenamer en stellen u in staat uw voorraad te volgen en beheren. Bovendien maken ze efficiëntere toeleveringsketens en betere zorg aan patiënten mogelijk. Zebra staat al vier jaar op de Forbes-lijst van beste werkgevers in Amerika. Wij helpen onze klanten hun concurrenten een stap voor te blijven. Voor meer informatie kunt u terecht op www.zebra.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht