Industry Wire

Zero Creatieve ontwikkelt expoMAX

Nijmegen, 15 december 2014 – Beursdeelnames zijn voor veel bedrijven een uitdaging wanneer zij complexe industriële processen of producten op een duidelijke wijze onder de aandacht van de doelgroep wil brengen. Bovendien is het transport en de installatie van veel dure machines en onderdelen risicovol, tijdrovend en kostbaar. Om hiervoor een oplossing te bieden, ontwikkelde Zero Creative de expoMAX. Dit is een interactieve 3D presentatie die een oplossing of proces op pakkende wijze simuleert. Communicatie met beursbezoekers verloopt daardoor soepeler en het wordt sneller duidelijk of deze relatie een potentiele lead is.

Bedrijven gebruiken een beursdeelname voor het leggen van nieuwe contacten en onderhouden van bestaande relaties. Met name in industriële markten zijn bedrijfsprocessen lastig uit te leggen op een beursstand. De getoonde apparatuur en machines geven wel een beeld, maar het totale proces komt vaak niet goed over het voetlicht. Het blijft een uitdaging om snel en visueel inzichtelijk te maken waar de producten voor bedoeld zijn en vooral wat hun unique selling points zijn.

Interactieve 3D presentatie techniek

De expoMAX is een nieuw presentatiemiddel waarbij een simulatie het proces of product zichtbaar maakt op een interactief 3D-beeldscherm. De in-huis ontwikkelde techniek toont een product of proces in realistisch 3D dat zichtbaar is voor het blote oog. Interactie en simulatie wordt gerealiseerd op basis van de zogenaamde touch-less-technologie. Bij deze technologie, de opvolger van de bekende touch-schermen, is aanraken van het beeldscherm niet meer nodig. Deze nieuwe interactieve 3D presentatie techniek is opvallend en trekt daardoor automatisch meer bezoekers naar de stand.

Kosteneffectieve beursdeelname

De nieuwe presentatietechniek stelt bedrijven in staat ingewikkelde processen beter te communiceren op een beursstand of in een showroom. Dit levert tijd- en kostenbesparingen op, doordat de apparatuur fysiek niet meer aanwezig hoeft te zijn. Deze besparingen uiten zich in minder beursoppervlakte-, transport- en installatiekosten. Bovendien zorgt de simulatie voor een innovatieve uitstraling en onderscheidend vermogen ten opzichte van andere beursstands. Tenslotte heeft de standbemanning minder tijd nodig om ingewikkelde bedrijfsprocessen uit te leggen. Daardoor blijft er tijd over om in te gaan op de vraag van de klant. Doordat de bezoekers sneller een beter zicht hebben op de totale context en toepassing van de getoonde oplossing, wordt de leadwaarde van de beursbezoekers verhoogd.

Bewezen resultaten

In de industriële sector zorgde expoMAX inmiddels voor succesvolle beurzen van onder meer CSi Industries en J-Tec Material Handling. J-Tec levert wereldwijd turnkey process installaties  voor de voedings, farmaceutische, kunststof, en chemische industrie. “Wij kregen op beurzen vaak de vraag of wij machines bouwen, maar wij bieden totaal oplossingen aan, van procesontwerp tot de bouw ervan”, zegt Joppe Jacoby, Marketing Manager van J-Tec.  “De expoMAX hielp ons duidelijk te communiceren wat wij voor klanten kunnen betekenen, want je wandelt als het ware door het proces. Bijkomend voordeel is dat de presentatie de kosten voor de beursdeelname fiks heeft verlaagd. We hadden immers veel minder transport en medewerkers nodig. Bovendien is af- en opbouw van de beurs in een wip gebeurd.” Voor J-Tec resulteerde het gebruik van dit nieuwe presentatie middel ook in beter gekwalificeerde leads. “Voorheen kregen wij offerte-aanvragen voor componenten, nu voor hele installaties.”

Over Zero Creative

Zero Creative is een Nederlands bedrijf dat haar klanten helpt om effectiever te communiceren met maximaal resultaat en kostenbesparing door middel van innovatieve presentatievormen. Het bedrijf verzorgt al 10 jaar hoogwaardige (interactieve) maatwerk presentaties en nieuwe vormen van digitale educatie voor honderden bedrijven in meer dan 40 landen. Bekende internationale namen binnen het portfolio zijn Gasunie, J-Tec, BASF, Danfoss, Joulz, KONE, Cofely, Kingspan Unidek, Coca Cola, Pepsi, Nike, Reebok en Adidas.

www.zerocreative.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht