Geplaatst door Remotion Groep B.V.

Zoetermeerse bedrijven bundelen krachten

Strategische samenwerking zorgt voor innovatieve oplossingen voor overheid en publieke sector

Panteia en de Remotion Groep maken bekend dat zij vanaf heden een strategische samenwerking zijn aangegaan. De samenwerking is gericht op het ontwikkelen en lanceren van innovatieve producten en diensten voor de overheid en de publieke sector.

De twee organisaties zien dat door bezuinigingen, marktwerking en decentralisatie van taken van de Rijksoverheid naar lagere beleidsniveaus en uitvoeringsorganisaties online technologie een steeds belangrijker rol toebedeeld krijgt.

Henk Gianotten, directeur Panteia; “Ontwikkelingen op het gebied van dataverzameling, data-analyse, datadistributie, social media, mobiel internet, etc. veranderen de relatie tussen onderzoek en beleid en tussen de onderzoeker en de opdrachtgever. Inzet van nieuwe technologie bij onderzoek zal leiden tot nieuwe, innovatie onderzoeksoplossingen voor huidige en nieuwe doelgroepen”, aldus Gianotten.

Victor Pardaans, algemeen directeur van de Remotion Groep; “Panteia en de Remotion Groep beschikken over veel kennis op hun vakgebied. Panteia heeft toegang tot de overheidsmarkt voor onderzoek en advies en beschikt over databronnen, die elders bruikbaar zijn. Remotion heeft ruime kennis en ervaring met applicatieontwikkeling, online strategie en heeft opdrachtgevers in de publieke sector. Door de samenwerking zal de collectieve innovativiteit enorm toenemen alsmede het onderscheidend vermogen van beide bedrijven”, aldus Pardaans.

De Remotion Groep is een commercieel gedreven internet-organisatie bestaande uit de onderdelen Spindle & Loud, Remotion Solutions & Support en Jeff Solutions. De business unit Jeff Solutions bedenkt slimme product-marktcombinaties waarbij pragmatische internetoplossingen in abonnementsvorm worden geboden. Remotion werkt voor een brede groep klanten, van gezondheidszorg tot goede doelen en overheid. Remotion heeft meer dan 1.000 maatwerkapplicaties gebouwd en vele honderden bedrijven geadviseerd op het gebied van online toepassingen.

Panteia is een allround onderzoeksbureau voor economisch en sociaal beleidsonderzoek en marktonderzoek. Panteia heeft als doel haar klanten met bruikbare onderzoeksresultaten vooruitgang te laten boeken. Panteia bestaat uit drie business units voor beleidsonderzoek (Research voor Beleid, EIM en NEA), een business unit voor marktonderzoek (bestaande uit Stratus en IPM) en een adviesbureau (Consult). Alle business units zijn kennispartner van de rijksoverheid, provincies en gemeenten, de Europese Unie, nationale en internationale beleidsinstanties, branche- en koepelorganisaties en het bedrijfsleven.