ZyLAB haalt unieke documentaire “The Decade of Discovery” naar Nederland

Film toont hoe het Witte Huis haar miljoenen e-mails weer onder controle kreeg en de rol die de technologie van ZyLAB daarbij speelde

Amsterdam, 18 februari 2015 – Op 22 april a.s. om 10:00 uur vertoont ZyLAB in het Tuschinski-theater in Amsterdam de unieke documentaire “The Decade of Discovery” van de Amerikaan Joe Looby. The Decade of Discovery” toont de ontwikkeling van eDiscovery en de uitdagingen van “Big-data” door de ogen van de hoofdrolspelers in het Witte Huis en Amerikaanse federale rechters die met hun uitspraken een belangrijke rol speelden in de vorming van het recht tot openheid van elektronische communicatie.

De documentaire wordt ingeleid door Jason Baron, een van die hoofdrolspelers en voormalig hoofd Litigation Support van ZyLAB-klant de Amerikaanse Nationale Archieven (US-NARA).

“The Decade of Discovery” is een onmisbare film voor burgers en corporate professionals en toont de impact die de enorme explosie van elektronische informatie heeft op het rechtssysteem en op de slagvaardigheid van een overheid.

ZyLAB is de trotse sponsor van deze belangrijke film. In het afgelopen decennium heeft ZyLAB diverse softwaresystemen geleverd aan de National Security Council (NSC) van het Witte Huis voor het beheer van e-mail en andere elektronische informatie. De Big-Data problemen en oplossingen die in deze documentaire worden besproken, zijn niet alleen een probleem voor het Witte Huis, maar in potentie voor iedere overheidsinstelling en bedrijf wereldwijd.

De eDiscovery en Intelligent Information Governance oplossingen van ZyLAB worden al meer dan dertig jaar gebruikt door toezichthouders zoals de U.S. Federal Trade Commission en het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF), opsporingsdiensten waaronder de FBI en de KLPD, alle oorlogstribunalen van de Verenigde Naties en vele nationale en multinationale ondernemingen over de hele wereld.

Op 22 april is er voor de pers gelegenheid tot het stellen van vragen aan Jason Baron of Jan Scholtes, de oprichter van ZyLAB die nauw betrokken was bij alle grote projecten in de afgelopen dertig jaar.

Klik hier voor meer informatie en registratie.

Over ZyLAB
ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en intelligente information governance oplossingen die organisaties in staat stellen ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens ‘Magic Quadrant for eDiscovery Software 2014’ net als in 2013 gepositioneerd als een van de meest “visionaire bedrijven” en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen.

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl