Deel dit artikel
-

Bol.com: helft siteverkeer via mobiel

Tegen het einde van 2016 verwacht bol.com dat zijn online warenhuis een mobile first shoppingplatform is. Maar strikt genomen is dat nu al het geval.

Veertig procent van het verkeer aan bol.com is afkomstig van de smartphone. In de loop van 2017 zal dat alleen maar meer worden. Dat heeft minstens twee redenen. Allereerst groeit het aantal mobiele shoppers organisch van kwartaal op kwartaal al aanzienlijk. Dat is een algemene trend. Daarnaast neemt bol.com afscheid van het aparte mobiele subdomein en wordt al het verkeer op bol.com opgevangen en krijgt de gebruiker de interface die het best van zijn scherm past.

Met een korte mobiele marktupdate laat het bedrijf weten dat op dit moment 41 procent van het verkeer afkomstig is van mobiele telefoons. Dat is niet uitzonderlijk veel of weinig, maar mag gemiddeld heten voor een grote bestemming als deze. De leiding verwacht dat het mobiele gebruik komende twee kwartalen met minstens een kwart stijgt.

Deze cijfers omvatten enkel het verkeer van mobiele telefoons aan bol.com. Als daar ook het verkeer van tablets bij wordt opgeteld, komt er nog eens 17 procent bij. Een totaal van 58 procent. In die zin is de winkel nu al mobile first, zo verklappen de cijfers van mobielbaas Maurice Jongerius.

De woordvoerster: “Het aandeel verkopen via smartphone en tablet ligt in ieder geval wat lager dan het bezoek. Dit is lager omdat klanten minder artikelen tegelijk kopen en minder vaak aankopen direct afronden op die apparaten. Maar wij verwachten wel dat de verkopen per smartphone in de toekomst zullen stijgen.”

“Door over te gaan naar één website komen er meer mogelijkheden beschikbaar voor de groep klanten die bestelt via smartphone, waaronder: volledig beheer van accountgegevens, bestellingen en betalingen, toegang tot meerdere verlanglijstjes, uitgebreide informatie over verkopers en persoonlijke aanbevelingen.”

Deel dit bericht

5 Reacties

Tim

Mijn zoektocht begint mobiel. Maar zodra ik moet betalen pak ik toch altijd mijn laptop erbij.

Ik vraag me dus af hoeveel % van het mobiele verkeer ook converteert.

Dennis

Bij Bol.com zal de conversie op mobiel al niet meer zo ver afwijken van web. Hun funnel op mobiel is fantastisch goed ingericht. Snel bestellen via Bol.com kan op mobiel heel goed. Ik weet zeker dat mensen daardoor voor lief nemen dat ze iets meer betalen voor eenvoud. Er zijn nog maar weinig partijen die dit zo goed voor elkaar hebben, ongelofelijk eigenlijk…

Hilda Venema

Ik koop regelmatig iets bij Bol.com, maar doe dit altijd via mijn computer,dat voelt voor mij het veiligst!
Misschien heeft dat te maken met de leeftijd, een smartphone heb ik niet, laat staan dat ik weet hoe het werkt.
Ik hoop dat Bol.com een beetje rekening houdt met senioren…we hebben nog wat te besteden.

Eelco

Ik ben benieuwd hoe binnen de mobiele bestedingen de verhouding tussen Mobiele website en App is, en welke trend Bol.com in deze verdeling ziet

Sanne

Een interessante aanvulling op dit artikel is het onlangs verschenen onderzoeksrapport van Javelin. Dit rapport toont aan dat het aantal aankopen via mobiel fors blijft groeien. Mobile commerce zal in 2020 49% van de totale online retail commerce omvatten- tegenover de 29% in 2015. Doordat de mobiele shopping ervaring steeds beter wordt o.a. door de komst van native retail apps, stijgt de mobiele omzet flink. Lees hier meer over dit onderzoek: http://www.mobilecommercedaily.com/mcommerce-purchases-set-to-jump-160pc-by-2020-report

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond