Deel dit artikel
-

ComScore koopt Nedstat voor 36,7 miljoen

ComScore, wereldwijd een van de grote partijen op de markt voor internetonderzoek, heeft het Nederlandse Nedstat overgenomen voor 36,7 miljoen dollar.

Nedstat, gespecialiseerd in web analytics, moet de wereldwijde expansiestrategie van ComScore vooral in Europa een duwtje geven. Investeerder Prime Technology Ventures heeft zijn belang van 43 procent in Nedstat verkocht aan ComScore.

Micheal Kinsbergen, CEO van Nedstat, gelooft dat zijn bedrijf een waardevolle aanvulling kan zijn op de diensten die ComScore al biedt. Hij neemt na de overname een rol aan in de adviesraad van ComScore. ComScore biedt onder meer data uit onderzoek naar consumentengedrag bij het gebruik van internet, online video, mobiel en tablets, maar meet en evalueert ook de effectiviteit van advertenties, social media, search en meer. Daar komt nu de analytics dienst van Nedstat bij.

De technologie van Nedstat moet ComScore’s Unified Digital Measurement-platform, dat bereiksmeting op basis van panels combineert met dataverzameling voor een beeld van digitaal consumentengedrag, versterken.

Volgens ComScore zal de overname van Nedstat voor dit jaar nog 4 miljoen dollar extra inkomsten opleveren. Het bedrijf kent grote klanten als AOL, Baidu, BBC, Facebook en Yahoo.

Eerder liet Kinsbergen nog weten geen bedreiging te zien in de gratis analytics dienst van Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond