Deel dit artikel
-

Facebook experimenteert met coupons

Ook Facebook gaat in navolging van Groupon coupons aanbieden, zij het in advertenties op het eigen platform. Het internetbedrijf heeft bevestigd dat men aan het experimenteren is.

Facebook consumenten kunnen straks een in een advertenties aangeven of zij per e-mail een coupon voor een aanbieding willen ontvangen. Die bon kunnen ze dan in een fysieke winkel of restaurant besteden. De coupon wordt in de advertentie aangegeven met Get Coupon.

Het gaat om een andere soort promoties dan Facebook Check-In Deals, waarbij gebruikers een coupon kunnen krijgen als ze bijvoorbeeld mobiel inchecken bij de locaties van een adverteerder.

Facebook wil er nog niet al te veel over kwijt omdat het om een kleine test gaat. Wel schijnt het mogelijk te zijn om ook coupons aan te bieden op Facebook Pages, de bedrijfspagina’s.

Naast Facebook is ook PayPal van plan om zijn gebruikers coupons aan te bieden.

Dat er steeds meer concurrentie komt voor pionier Groupon blijkt uit de aandelenkoers van dit bedrijf. Op de dag van de IPO in november steeg de koers naar 31 dollar, daarna zakte de koers in om met name de laatste weken weer op te krabbelen. Maar een kritisch analistenrapport heeft de sfeer voorgoed verpest. De omzet stijgt nog steeds (naar 1,12 miljard in de eerste negen maanden van het jaar), maar winst wordt er niet gemaakt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond