Deel dit artikel
-

Financial Times: meer digitale dan papieren abonnees

2012 is het jaar waarin de Financial Times voor het eerst meer digitale dan papieren abonnees heeft. Het uitgeefbedrijf omschrijft de advertentiemarkt als ‘slap’ maar prijst zich gelukkig met een aanhoudende groei in het aantal verkochte digitale abonnementen.

Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf Pearson vanochtend publiceerde.

Zakenkrant Financial Times had eind 2012 602.000 abonnees, van wie er 318.000 een digitaal abonnement hadden. De overige 274.000 heeft een papieren abonnement. Het aantal digitale abonnees nam afgelopen jaar met achttiren procent toe, het papieren bestand groeide licht. Er zijn 3,5 miljoen mensen die de krant lezen via een web app.

Dertig procent van al het verkeer aan FT.com komt van een mobiele drager. Vijftien procent van de nieuwe abonnees komt via dat kanaal binnen.

De advertentiemarkt is ronduit slap, maar de tegenvallende inkomsten daaruit worden gecompenseerd met de omzet uit tweehonderd events die FT Group jaarlijks organiseert. Die bijeenkomsten hebben jaarlijks zo’n zeventienduizend bezoekers. Exacte financiële details geeft Pearson niet over advertising en events.

De helft van de omzet van de FT Group, 443 miljoen Pond (+4 procent), komt uit digitale producten en diensten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sent Wierda

Hierboven staat: 200 events en 17.000 bezoekers. Hoe indrukwekkend is dat?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond