Deel dit artikel
-

Investering van 1,2 miljoen voor Syndicateplus

Een groep informal investors neemt voor 1,2 miljoen euro een belang in Syndicateplus, een Nederlands bedrijf dat een dataplatform bouwt voor retailers en hun leveranciers.

Dat maakt het bedrijf vanochtend bekend. Onder de investeerders bevinden zich Walvisch Participaties, meldt het FD, en de oprichters van Just-Eat Benelux (die nu Treatwell opzetten).

Oprichter Pieter van Herpen tegen Emerce: “We kunnen nu echt het team gaan opbouwen en daarmee het product.”

Syndicateplus is een nieuw bedrijf dat een soort online marktplaats voor informatie biedt voor merken en retailers. Van Herpen en zijn team zorgen ervoor dat fabrikanten als Unilever, P&G, Heinz en Nestlé hun productinformatie in een centrale, algemeen toegankelijke database kunnen stoppen. Retailers kunnen daaruit putten om de productbeschrijvingen op hun site mee aan te vullen.

Leveranciers betalen om hun informatie correct op de site kunnen zetten, retailers kunnen het gratis afnemen.

“We hebben nu 200 accounts bij leveranciers”, betalende klanten “en merken aan de retailkant dat het vooral de grotere partijen en de bedrijven die e-commerce serieus aanpakken onze propositie direct snappen.” Dat zijn doorgaans het soort bedrijven dat een aparte e-commercedirecteur heeft en het belang van goede content onderschrijft. “Daarom doen we ook steeds meer fototgrafie. Dat is vaak een issue. Ons systeem zorgt ervoor dat de kwaliteitseisen omhoog kunnen, dat duidelijk is wie verantwoordelijk is voor de content en dat het ook is aan te passen door de partijen zelf.”

Het nieuwe geld zal worden gebruikt om het technisch team te versterken om makkelijker en sneller koppelingen te kunnen maken naar de datasystemen van de bedrijven met wie de startup werkt.

Van Herpen begon zijn bedrijf eerder dit jaar met het oog op supermarkten. Dat blijkt nu een goede keuze. Zijn systeem is opgetuigd voor een complexe veeleisende retailomgeving. Daarom is het automatisch ook geschikt voor andere en minder complexe segmenten van de retailmarkt. De eerste gesprekken met drogisterijen en doe-het-zelf-bedrijven lopen nu.

Foto: Alex Barth (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Rob Bogaers

Gaaf! Het is wel Walvis zonder -CH..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond