Deel dit artikel
-

Marketingwissel bij KPN na omstreden pitchvoorwaarden

Coen Olde Olthof, nu nog Senior Vice President KPN Online, vervangt per 1 januari Directeur Marketing Consumentenmarkt Eric-Jan Doorenbosch bij het telecombedrijf. Doorenbosch wordt directeur van winkelketen The Phone House.

Doorenbosch, die sinds 2005 voor KPN werkte, kreeg nogal wat kritiek te verduren bij de zoektocht naar een nieuwe reclamepartner. In september werd een nieuwe koers aangekondigd, met heldere doelstellingen, zoals KPN het formuleerde. Kandidaten moesten 250.000 tot 300.000 euro investeren in een pitch. Slechts bij winst konden deze kosten volledig worden terugverdiend. KPN behoort tot de grootste adverteerders van Nederland en werkte tot september met TBWA/Neboko.

Sommigen spraken over kapitaalvernietiging en wilden een collectieve boycot. De Bond van Adverteerders, die zich niet formeel heeft uitgelaten over de pitch, is een voorstander van duurzame bureau-klantrelaties.

Doorenbosch en Coen Olde Olthof zullen de pitch samen tot een goed einde brengen, zo laat het telecombedrijf weten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marc Steenbergen

Ik begrijp er geen pepernoot van, of toch weer wel. Want … ik werk al vele jaren in de ICT industrie. De afgelopen 15 jaar heb ik vele grote uitbestedingstrajecten meegemaakt waarbij de kosten voor het offerteproces gemakkelijk over de EUR 1 mln. gingen. En daar is dat heel gewoon. Of dat logisch is, of dat zo prettig is … da’s een ander verhaal. Want het zijn grote investeringen waarbij er uiteindelijk maar 1 partij wint. Maar er wordt nooit geklaagd. Opvallend om te zien dat in de reclame industrie dit allemaal ineens tot oproepen om te boycotten e.d. leidt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond