Deel dit artikel
-

New York Times en Axel Springer investeren in Blendle

De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.

Met dat geld wil Blendle de Europese expansie financieren, zo meldt Gigaom.

De investering vindt plaats tegen een waardering van 13 miljoen euro. Oprichters Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn houden driekwart van de aandelen. De nieuwe aandeelhouders kopen volgens het FD 23 procent van de aandelen voor drie miljoen euro.

Blendle bundelt artikelen, zoals iTunes-muziek van alle platenmaatschappijen bij elkaar brengt. Voor ieder verkocht artikel vangt de bemiddelaar dertig procent commissie. Het bedrijf ging in 2013 van start.

Blendle is deze maand begonnen met het verkopen van complete kranten en tijdschriften. Daarmee komt het platform tegemoet aan de wensen van gebruikers. De verkoop van losse artikelen blijft echter kern van de startup.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Mooi dat de grote uitgevers ook buiten hun eigen omgeving willen investeren. Het product van een uitgever is niet het tijdschrift, noch de krant, maar het artikel. Blendle haakt daar goed op in. Maar het blijven uitdagende tijden voor uitgevers, want hun advertentie verdienmodel is natuurlijk wel erg tijdschrift- en krant-gebonden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond