Deel dit artikel
-

Olympische Spelen ‘dramatisch’ voor webshops

Engelse webshops hadden de Olympische Spelen het liefst overgeslagen. In die augustusweken boekten ze de laagste groei in vier jaar tijd.

Ook voor de traditionele retail pakte het Olympische feest niet uit zoals verwacht. Algemeen wordt aangenomen dat een evenement van deze omvang een significante impuls aan een economie geeft.

Het British Retail Consortium onderzocht de effecten van de Spelen op de nationale retail. Directeur Stephen Robertson: “Er is geen enkel bewijs van een ‘Olympic boost’ voor de retailverkopen in het algemeen. Augustus was, op Pasen na, de slechtste maand van het jaar. De omzetgroei in Eten & Drinken compenseert de echt slechte prestatie in non-food niet.”

De omzet bij webwinkels groeide in augustus met 4,8 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dat is de laagste groei sinds de organisatie met 1.400 leden in 2008 zijn metingen uitvoert. “Online omzetten zijn doorgaans stabiel. Sommige retailers vertellen dat de verkopen met name afvlakten in de avonduren. Als men geen sport op tv keek, dan deden ze dat wel via de pc of het mobieltje.”

Nederland overweegt een gooi te doen naar het gastheerschap voor de Olympische Spelen van 2028.

Foto: Eylem Başak Ekinci(cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

mdobro

Dat “Pasen” een maand is in Engeland wist ik niet ;>)

(maar ook bij ons was augustus erg mager)

Olger

Ik ontvang uit meerdere hoeken signalen die het bovenstaande onderschrijven. Bij ons nog steeds mooie groei, maar minder dan verwacht.

van Deurzen

Er is ook altijd wel weer wat te klagen… Het is nooit goed! En het is altijd de schuld van iemand anders…. Binnenkort: het decennium van het niets, want je mag vooral niet afgeleid worden van het anderen van meer en meer omzet voorzien.. Tjonge!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond