Deel dit artikel
-

Omzetdaling T-Mobile door minder bellen en sms’en

T-Mobile ziet zijn Nederlandse omzet over afgelopen jaar met 4,8 procent dalen tot 1,7 miljard euro. De opbrengsten uit bellen en sms’en lopen terug.

Moederbedrijf Deutsche Telekom publiceerde vanochtend de financiële resultaten over het vierde kwartaal en daarmee heel 2012. Daar komt een algeheel beeld van stagnatie in naar voren. Het aantal mobiele klanten in Europa begint de top te raken (61 miljoen) en de omzet is stabiel op 58 miljard euro. Dat komt vooral door de groei van elf procent in Amerika, want in Europa is sprake van een daling van vijf procent.

Ondanks de verkoopdaling in Nederland wist het bedrijf hier wel zijn bedrijfsresultaat op te schroeven met vier procent tot 525 miljoen euro.

Het aantal mobielklanten hier daalde tot 4,7 miljoen. Het bestand met ISP-klanten nam af tot 283.000. Gezien de recente naamswijziging van de acces provider van T-Mobile Online naar Online is het niet uitgesloten dat de telecomaanbieder komend jaar meer van plan is met zijn ISP. In het buitenland is men al meer op stoom met deze tak van sport.

Nederland:

Europa:

Deutsche Telekom hoopt komende jaren zijn groei vooral te boeken met mobiel internet, vast internet (soms FTTH) en IPTV. De doelstellingen voor online advertising en e-commerce zijn vrij geruisloos van de agenda geveegd. De Europese classifiedssites van Scout24 Group staan in de etalage.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond