Deel dit artikel
-

Onlinesuper Truus.nl is niet meer

Onlinewinkel Truus.nl is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft vanochtend het faillissement uitgesproken. De onlinesupermarkt richtte zich op de non-foodsector.

Truus.nl kondigde het einde zojuist zelf aan op Facebook. ‘Vanaf vandaag zal Truus.nl haar activiteiten staken. In de afgelopen twee jaar is er door het team van Truus.nl keihard en met veel passie en toewijding gewerkt aan het opbouwen van een organisatie die in de voorhoede van de ontwikkeling van het Nederlandse online food retail landschap heeft meegespeeld.’

Voor de benodigde vervolgfinanciering is er in de afgelopen maanden met een groot aantal partijen gesproken. Maar vanwege de ‘uitdagende marktomstandigheden’ waren partijen er niet klaar voor om een nieuwkomer als Truus.nl tot wasdom te laten komen. Een doorstart zit er dus niet meer in.

De winkel verkocht onder meer tandpasta, luiers, vuilniszakken en alles wat daartussen ligt. Begin dit jaar kondigden Unilever en Philips nog een samenwerking aan.

Truus.nl werd eind 2010 opgezet door Christiaan van Someren en twee compagnons. Van Someren had ervaring opgedaan bij Procter & Gable en wist dus de weg in deze markt.

Anders dan de webwinkel van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall werkte Truus.nl landelijk. Daartoe werd samengewerkt met TNT. De logistiek was uitbesteed aan S&H.

Deel dit bericht

13 Reacties

Jan Pruimboom

Ik zie op dit moment ook geen markt voor dergelijke initiatieven. Als er geen duidelijk voordeel te behalen valt

Max

Iemand die producten uit het assortiment van Truus nodig heeft zal binnenkort waarschijnlijk toch bij een andere gevestigde online supermarkt inkopen doen omdat het anders omslachtig is om de food-producten bij een andere shop te bestellen en apart te laten bezorgen. Bol.com is overgenomen door Ahold en het lijkt me dan ook een kwestie van weinig tijd voor er een grote online supermarkt webwinkel komt waarin ook is nagedacht over impuls aankopen enz.

Ineke

Ik hoop wel dat er nog gereageerd gaat worden op lopende bestellingen/ foutief ontvangde produkten etc…het zou handig zijn als ze de site gaan blokkeren qua bestellen…

Ineke

ontvangen bestellingen dus, niet ontvangde ;-)…excuus

Jaap Santifort

Dit is toch wel verrassend nieuws voor ons. In de drogisterijmarkt werd veel gesproken over het concept van Truus. Maar ook nu weer blijkt dat het voor nieuwe toetreders steeds moeilijker wordt om een markt te veroveren. Voorsprong in tijd en kunde blijkt beslissend te zijn.

Zelf zijn we met http://www.drogisterij.net begonnen in 1999. Dat is bijna 13 jaar geleden. In die tijd hebben we veel leergeld betaald waar we nu de vruchten van plukken. En je hebt nu eenmaal schaalgrootte nodig om rendabel te zijn. En dat is ons ook gelukt.

We wensen de mensen van Truus.nl sterkte in deze moeilijke tijd!

Bianca

@ Ineke: Ik hoop het ook, maar ik ben er bang voor…

Jeroen Bos

Voor alle initiatieven geldt dat het voldoende waarde moet toevoegen en dat je je publiek moet zien te bereiken. Met name het laatste wordt door veel startups onderschat. Hoe briljant je product of dienst, klanten moeten je wel weten te vinden. Daar is kennis voor nodig, veel online kennis…….

Serge de Klerk

Teleurstellend, vond het een mooi iniatief. Wat Jeroen hierboven zegt, klopt natuurlijk als een bus. Nu ik erover terug denk heb ik nog nooit ook maar 1 online advertentie van Truus.nl gezien. Of heb ik dat gemist?

Ruud Stelder

Een doorstart zal ook niet eenvoudig zijn daar Albert Heijn Bol.com heeft gekocht (VC capital wise). Als ze dat goed execute met same day delivery van food dan bestaan er dalijk alleen nog AH to go’s.

Marja

Flink balen, heb op maandag 13/08 nog een bestelling gedaan en betaald, ook nog een orderbevestiging op diezelfde dag ontvangen.Op 15/08 zie ik op de site dat ze gestopt zijn, en dat ik voot lopende bestellingen met de klantenservice kontakt op kan nemen..Niet dus, er wordt nergens op gereageerd en ik neem aan dat ik naar m’n bestelling/geld kan fluiten…

Tamara

Ik had op 9 augustus een bestelling gedaan welke op 15 augustus geleverd zou worden maar heb er geen bericht niks van gehad. Ik mag hopen dat ze die bestellingen gwn nog afwerken welke voor hun.faillissement zijn gekomen. Il als alleenstaand ouder kan het geld btr gebruiken dan het weggooien! Baal er echt behoorlijk van als ik mn bestelling niet meer krijg! Heb dat gratis klantennummer al geprobeerd te bellen maar daar wordt geworden simpelweg de verbinding van verbroken. Ben behoorlijk boos hierover!

jan moorman

ik sluit me hier bij aan – hoe kun je nou je website in de lucht houden en orders bijven accepteren als je weet dat je de 14e bij de rechter staat voor een faillisement ?
dat is toch moedwillig de boel bedonderen ? – even kijken hoeveel geld we nog van klanten binnen kunnen krijgen ?
er staat wel zo mooi dat je kunt emailen – maar daar wordt niet op gereageerd – en op alle telefoonnummers krijg je ‘welkom bij truus.nl’ te horen en dan wordt de verbinding verbroken.
ik heb de 12e een bestelling geplaatst – orderbevestiging ontvangen en de 15e zou uitgeleverd worden.
ik ben echt benieuwd of je orders kunt blijven accepteren – en betalingen kunt blijven innen – als je weet dat je 2 dagen later failliet bent

Marloes

Ik wacht dus ook al 3 weken op mijn bestelling en zie nu dat ik naar truus.nl ga googlen pas dat ze failliet zijn.. iemand al een oplossing gevonden om je geld terug te krijgen? achterlijk dit!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond