Deel dit artikel
-

RTL-datingsite Pepper wil snel naar 10.000 leden

“Binnen een jaar willen we zeker 10.000 betaalde leden hebben.” Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures zegt dat datingsite Pepper de inkomstenbasis van RTL Nederland moet verbreden.

De eerste 5.000 leden krijgen een volledig gratis account voor de eerste drie maanden. Eglau: “Daarna gaan we werken met een abonnementsmodel waarbij de leden 5 euro voor 2 dagen gaan betalen, of een bedrag voor 1, 3 of 6 maanden.” Het aanmaken van een profiel is, zoals bij veel datingsites gratis. Om contact te kunnen leggen moet de gebruiker betalen. Van reclame zal Pepper voor de inkomsten, zo belooft Eglau, geen gebruik gaan maken.

Met de doelgroep van Pepper, alle singles boven de 25 die een serieuze relatie willen, denkt Eglau binnen een jaar ‘tienduizenden’ leden te hebben. Daarvan moet minstens 10.000 in de buidel gaan tasten. “Ik denk dat dat een realistisch aantal is.”

De site kende ruim een week geleden de soft launch. “We hebben nu zo’n 3.000 leden”, aldus Eglau. Om een goedwerkende datingsite te krijgen, zal dat aantal nog flink omhoog moeten. “Daarvoor gaan we het medianetwerk van RTL inzetten.” Vanaf donderdag zijn er naast online advertenties ook commercials voor Pepper op radio en televisie te horen en zien. “Er komen elke dag nieuwe vrijgezellen bij. Het is een markt die elke maand vernieuwt. Wij willen die groep met ons concept aanspreken”, zo laat Eglau weten.

Op de datingsite van RTL kunnen gebruikers hun profiel koppelen aan hun Facebook-account. Niet alle informatie wordt vrijgegeven. Het is de bedoeling dat de vrijgezel interesses, foto’s of eventueel filmpjes van Facebook integreert met het datingprofiel. Inmiddels is daar een koppeling met Hyves bijgekomen.

Mobiele applicaties of een mobiele website staat voor Pepper nog niet in de planning. Eglau: “We kijken wel naar andere devices waar we Pepper op kunnen draaien, maar voor dit jaar staat dat zeker nog niet in de planning.

Aan de hand van publieke feedback kwam RTL tot deze datingsite. Het project komt uit de stal van RTL Ventures, een tak van waaruit het tv-bedrijf voedingsbodem geeft voor kleine, aparte ondernemingen. Naast Pepper valt ook de nieuwe mobiele provider Sizz voor vrouwen die RTL samen met Vodafone lanceerde onder RTL Ventures, net als Couverts, het online reserveringssysteem voor restaurateurs dat eerder werd overgenomen. Eglau: “We willen geld verdienen aan innovatieve producten.”

Hij vervolgt: “Binnen RTL Ventures kijken we naar nieuwe mogelijkheden. Er moet wel een logische link zijn met RTL. Bij Couverts hebben we bijvoorbeeld een koppeling met ons netwerk in de horeca dankzij onze verschillende culinaire programma’s. Achter Sizz zit het idee dat we als RTL aanwezig willen zijn op smartphones. We bouwen niet alles zelf, RTL Ventures is ook bereid om kleine bedrijven over te nemen, zoals we deden bij Couverts.”

Deel dit bericht

4 Reacties

Frits

Ze mogen mij bellen wanneer ze minstens 50.000 tegelijk online hebben. Ik ga ook niet in een stille kroeg zitten.

Jan

Vage bedoeling dat Pepper. Weinig onderscheidend, simplistisch design en werkt niet goed . Hoezo innovatief? Idem voor Couverts. Online reserveren is al zo oud als de mensheid. Veel succes met alle projecten.

jan van Alem

Hoeveel van dit soort sites zijn er inmiddels?
Volgens mij, als ik het aantal sites en hun aantallen leden bekijk is zo ongeveer iedereen in Nederland single’.
Maar ja, het levert ’n hoop poen op, ook al heb je de hele zaak bij elkaar gefaked.

profieltekst

Online kom je altijd anders over dan je in het echt bent. Dat hoeft niet eens negatief te zijn. Bij de ‘oude’ datingsites, zijn de meeste profielteksten van mannen niet heel sterk geschreven, en stoten ze vrouwen af.

Wanneer jij wel een fascinerende tekst hebt, geef jij jezelf zo’n voordeel dat je op dat soort dating sites, makkelijk vrouwen kunt aantrekken. Omdat jij in het land der blinden koning bent!

Voor meer informatie ga naar http://pimpjeprofieltekst.nl/ en trek online vrouwen aan!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond