Deel dit artikel
-

Volvocampagne op Pinterest

De Amerikaanse vestiging van Volvo test een campagne op Pinterest. Volgers kunnen er hun favoriete foto’s plaatsen van de Volvo S60 T5. Er zijn ook prijzen te winnen.

Het automerk probeert vooral design onder de aandacht te brengen en dus is het visueel ingestelde Pinterest daar het ideale medium voor. Bovendien zijn het vooral vrouwen die Volvo rijden en ook de leeftijd van de Pinterestgebruiker sluit goed aan bij de doelgroep.

Het grootste deel van de bezoekers van de Amerikaanse site is vrouw, in de leeftijd van 25 tot 54 jaar, maar er komen ook steeds meer mannen bij.

Volvo Amerika is al enige tijd erg actief op het gebied van sociale media. De Pinterest-actie is een vervolg op de You Inside-campagne op Facebook. Ook daar vindt men een verzameling foto’s, verhalen van klanten en algemene informatie. Het merk heeft zeventigduizend Facebookvolgers.

Een volgende stap wordt volgens socialmediamanager Joe Barbagallo Instagram.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond