Zalando: ‘We doen maandelijks 100 miljoen omzet’

Zalando laat voor het eerst doorschemeren hoe groot de online schoenenwinkel is. In een bericht aan de Aziatische markt zegt eigenaar Rocket Internet dat de winkel een maandomzet realiseert van 100 miljoen euro.

De Duitse onderneming is bezig de Aziatische markt te betreden. Aangezien het daar als onbekende partij de markt betreedt, voelt het de noodzaak om enig cachet te geven aan zijn ambities. Die klinken door in een vacature op een Indonesische website.

“We hebben een Europese website gebouwd waar dagelijks 30.000 paar schoenen worden gekocht. Onze maandomzet bedraagt 100 miljoen euro. We hebben dit model ook geïntroduceerd in Brazilië, Japan, Rusland en Australië. In Australië groeiden we in 45 dagen van nul naar honderdvijftig medewerkers.”

Onder de naam Zalora bereidt het moederbedrijf van Zalando, Rocket Internet, nu de lancering voor van winkels in Indonesië, Maleisië en Singapore.

Rocket Internet is een incubator van de drie Samwerbroers, die met de verkoop van een aantal internetbedrijven hun vermogen opbouwden. Ze exploiteren onder meer titels als Zalando, Groupon (door de verkoop van hun MyCityDeal) en eDarling.

Volgende Duitse media heeft Rocket Internet te kampen met een grootschalige uitstroom van hoog gekwalificeerd personeel.

Foto: Andreas Kollegger (cc)

Deel dit item

Ik denk dat Zalando de omschrijving ‘schoenenwinkel’ wel enigszins ontgroeid is.

Daar heb je wel gelijk in. Schreef dat enkel vanwege de herkenbaarheid. Net zoals er nog wel naar bol.com en Amazon wordt verwezen als de boekwinkels.

Zalando is inmiddels ook groot in de fashion inderdaad Erwin ;)

Mooi om te zien! Wat een succesfactor!

Inmiddels zijn de officiële cijfers door Zalando bekend gemaakt; de webshop heeft in 2011 wereldwijd een omzet geboekt van 510 miljoen euro. Oprichter en directeur Robert Gentz heeft in hetzelfde persbericht aangegeven dat het concern 50 procent van deze omzet in het moederland Duitsland genereert. Alsnog een mooie prestatie natuurlijk!

Schoenenwinkel lijkt me niet meer helemaal op zijn plaats inderdaad, ongelofelijk de groei van Zalando.

Zalando boekt dit jaar ongeveer 200 miljoen euro omzet in Nederland, volgens COO David Schröder. Dat is toch geweldig om te zien hoe goed hun media campagne werkt.

Benieuwd wat het in 2015 is.. :) Wij dragen graag ons steentje bij aan de revolutie

Reactie plaatsen