Bekijk realtime je hardloop-, wandel- en workout-statistieken met de vernieuwde Fitbit-app

Bunnik, 1 juli 2014 – Fitbit, marktleider in ‘connected devices’ op het gebied van gezondheid en fitness, introduceert MobileRun waarmee je nog meer haalt uit de veel gedownloade, gratis app van Fitbit. Met MobileRun kun je dankzij GPS op je smartphone eenvoudig en efficiënt je hardlooptrainingen en wandelingen bekijken en vergelijken.

De nieuwste versie van de Fitbit-app met MobileRun is nu te downloaden in de iTunes Store. Hij werkt met alle bekroonde activiteitstrackers van Fitbit – Flex, One en Zip – en ook met de MobileTrack-functie in de iPhone 5s-versie van de Fitbit-app.

MobileRun – hardloopstatistieken & meer
Dankzij GPS-integratie houd je met MobileRun je trainingen en workouts bij met realtime updates en statistieken. Bekijk per hardlooptraining en wandeling de exact afgelegde route, je tempo per kilometer (splits), de afstand en de tijd.

Veel verschillende opties helpen je het beste uit je workouts te halen.

• Tijdens het hardlopen hoor je gesproken meldingen van het aantal afgelegde kilometers. Zo weet je meteen of je vóórligt op schema of nog even een tandje bij moet zetten.
  • Alle workoutstatistieken worden opgenomen in het Fitbit-dashboard, zodat je ook ziet hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel calorieën je hebt verbrand en hoeveel minuten je actief was.
  • Met de nieuwe Exercise Frequency-kalender houd je goed zicht op je gestelde doelen. De kalender toont automatisch de dagen waarop je getraind hebt door de opgeslagen MobileRun-gegevens te importeren.
  • Het is nu ook mogelijk nummers uit je iTunes-afspeellijst te kiezen en af te spelen zonder de Fitbit-app te verlaten. Daardoor kun jij je blijven richten op je workout.

Groei van Fitbit
Fitbit is marktleider en pionier in ‘connected devices’ op het gebied van gezondheid en fitness. Fitbit-producten worden verkocht in meer dan 46 landen wereldwijd bij 37.000 verkooppunten. Volgens de NPD Group verkocht Fitbit vorig jaar in de Verenigde Staten 67 procent van de activiteitstrackers – dit jaar is het marktaandeel al gestegen tot 69 procent. De Fitbit-app is een van de meest gedownloade apps in de iTunes Store en is meer dan een miljoen keer gedownload in de Google Play Store.

####

Over Fitbit
Fitbit richt zich op het helpen van mensen bij het leiden van een gezonder, actiever leven. Het bedrijf gebruikt zijn gezonde verstand bij zijn fitnessaanpak. Fitbit gelooft dat het belangrijk is om het voor consumenten vooral eenvoudiger te maken om meer te bewegen, beter te eten en genoeg slaap te krijgen. Kortom: het zijn kleine aanpassingen in het dagelijks leven, die bijdragen aan grote resultaten. Daarom creëert het Fitbit-team innovatieve, inspirerende producten en online diensten die de kracht van nieuwe technologie benutten om mensen nog bewuster te maken van hun dagelijkse activiteiten en ze te motiveren nog meer te doen. Meer informatie opwww.facebook.com/FitbitNL.