DéWandeldate.nl: daten met wandelaars

ROTTERDAM, 20140522 — DéWandeldate.nl is de eerste datingsite die zich volledig richt op wandelliefhebbers in Nederland en België. De site moedigt leden aan al bij de eerste date samen te gaan wandelen. Op zondag 1 juni start DeWandeldate officieel, met een groepswandeling voor singles, om 12.00 uur vanuit Rotterdam CS.

Wandeldaten
Wandelen is de nummer 1 vrijetijdsbesteding van Nederlanders [1] en ideaal voor een ontspannen kennismaking. Daarom introduceert DéWandeldate.nl een nieuwe manier van daten: wandeldaten. Alle leden zetten een voorstel voor een eerste wandeldate in hun profiel. Zo nodigen leden elkaar uit voor hun favoriete wandelingen. Op de site staan bijvoorbeeld al deze wandeldates: ‘naar de Hoge Veluwe en het Kröller-Müller Museum’, ‘een mooie duinwandeling met zonsondergang aan het strand’, ‘van kasteel Schaloen in Oud-Valkenburg naar het Gerendal’  en ‘even op en neer naar de Vlaamse Ardennen‘. Met deze persoonlijke uitnodigingen ontstaat het contact tussen de leden veel gemakkelijker dan op een gewone datingsite.

Wandelvoorkeuren
Ook in de rest van de profielen laten de leden hun passie voor wandelen zien: wat is hun favoriete wandel landschap, welk wandeltype zijn ze – natuurliefhebber, sportieve wandelaar, rugzakloper, cultuurzoeker, spiritueel of gezelligheidswandelaar – en ze plaatsen hun eigen wandelfoto’s, landschapsfoto’s en wandeloutfit – foto’s. Via die voorkeuren en foto’s kunnen gelijkgestemde leden elkaar vinden.

NS Wandeling Rotterdam
DéWandeldate draait sinds 1 maart 2014 en er zijn nu een paar honderd leden. Op 1 juni is de officiele start, met een gemeenschappelijke rondwandeling vanaf Centraal Station Rotterdam. De route die gelopen wordt is de NS wandeling Rotterdam Maasstad van 12 km (tot Blaak) of 15 km (tot Rotterdam CS). Singles van alle leeftijden zijn welkom. Deelname aan de wandeling is gratis en vrijblijvend – je hoeft niet ingeschreven te staan op de site. Vertrek: Rotterdam CS informatiepunt, 12.00 uur. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info@dewandeldate.nl. Meer informatie is beschikbaar op de site zelf: www.dewandeldate.nl.

OutdoorFriends
Het idee voor DéWandeldate is ontstaan vanuit OutdoorFriends, activiteitensite voor natuurliefhebbers, waar ook veel gewandeld wordt. Tijdens gesprekken onderweg bleken veel leden heimelijk op zoek naar ‘iemand’. Op een datingsite voor wandelaars is het veel gemakkelijker een gelijkgestemde partner te vinden. Irene ziet het als haar persoonlijke missie om natuurliefhebbers en wandelaars bij elkaar te brengen. “Helemaal mooi is het als mensen via mijn sites de liefde van hun leven vinden”.