Industry Wire

Geplaatst door Emakina.NL

KARL LAGERFELD creëert samen met Emakina een rijke digitale beleving voor zijn nieuwe concept store

Amsterdam, 25 april 2013 – KARL LAGERFELD en Emakina hebben in Amsterdam samengewerkt aan een opvallende concept store. Na een soortgelijk project in Parijs eerder dit jaar, toont de winkel in de Hartenstraat 16 opnieuw dat naast mode ook digitale innovaties een belangrijke plaats innemen in de wereld van de beroemde designer. Karl Lagerfeld heeft zojuist de winkelruimte van 150 m2 onthuld, waarin zijn creatieve modetaal sierlijk wordt gemengd met de digitale code die hem kenmerkt.
Deze ‘boutique’ winkel bevindt zich in het hartje van de Jordaan, in de 9straatjes. De bezoeker wordt er binnengeleid in een prachtig 18de eeuws pand, waar een reis begint door de zinnenprikkelende wereld van de ontwerper. Naast de prêt-a-porter collecties voor dames en heren vinden zijn accessoires er een ereplaats. Het bezoek wordt nog boeiender dankzij de getoonde ‘limited edition’ creaties, door KARL LAGERFELD ontworpen met andere designers, èn de boekenselectie van de meester over fotografie en design.
Maar naast een fashion- en accessoirefeest is deze concept store ook een frisse digitale ervaring. De winkel vertaalt op originele manier de aandacht van KARL LAGERFELD voor de digitale wereld in een meeslepende digitaal verhaal. Dit virtuele venster werd bedacht en uitgewerkt in samenwerking met Manuel Diaz, directeur van Emakina.FR.
Shoppers kunnen op iPads de meest recente collecties, videos en nieuwsberichten bekijken, surfen naar Karl.com en foto’s nemen van hun favoriete stukken. Ze worden daarbij ook uitgenodigd om in het digitale gastenboek hun persoonlijk bericht achter te laten voor de designer en hun reactie te posten op de facebook pagina.
Kleding passen wordt ook een nieuwe en leuke ervaring. De pashokjes zijn omgetoverd tot look-books, waarin je je eigen look kunt fotograferen en terugzien op touchscreens. Op het scherm breng je dan Karl-geïnspireerde filters aan, waarna je het resultaat met de wereld deelt via mail, Facebook en Twitter.
En nòg een digitale verbetering met een knipoog: alle medewerkers zijn uitgerust met een draagbare betaalautomaat. Dat is sneller en aangenamer dan in de rij te staan om af te rekenen.
Deze nieuwe samenwerking van KARL LAGERFELD met Emakina is een verdere stap om samen de digitale identiteit van de ontwerper uit te bouwen. Emakina was in Januari 2012 al betrokken bij de lancering van het merk ‘Karl’. Toen ontwierp het een iPad met het silhouet van de designer erop en een applicatie om zijn nieuwe collectie voor te stellen. In plaats van een modeshow kreeg de pers tijdens een sfeervol etentje de exclusieve iPad cadeau. Als dessert konden ze de collectie digitaal ontdekken en delen. Deze primeur was een waar succes: de gasten vonden het heerlijk om op de iPad door de lookbooks te navigeren, te filmen en fotograferen en alles over de collectie meteen te delen via sociale media.
Welkom in de digitale wereld van Karl Lagerfeld!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht