Industry Wire

Geplaatst door Kiala

Kiala opgenomen in prestigieuze Red Herring-klassement

Kiala is als één van negen Benelux bedrijven geselecteerd voor de Red Herring 100. Dit klassement, opgesteld door Red Herring (een wereldbekende persgroep gespecialiseerd in innovatie en geavanceerde technologie), rangschikt de 100 meest veelbelovende, jonge Europese technologiebedrijven. Ondernemingen veroveren een plaats in de top 100 op basis van een reeks kwantitatieve en kwalitatieve criteria, zoals financiële resultaten, maar ook technologische innovatie, creativiteit en kwaliteit van het management.

Toen Kiala in 2001 zijn pakdienst lanceerde met levering en afhaling via een netwerk van leveringspunten in buurtwinkels (boekhandels, tankstations,…) stond e-commerce nog in de kinderschoenen. Tien jaar later zijn de diensten van het bedrijf beschikbaar in vijf Europese landen en rekent het meer dan 300 internetwinkels, postorderbedrijven en telecomoperatoren tot zijn klanten. Alleen al in Nederland zijn er niet minder dan 500 Kiala Punten beschikbaar voor zowel de ontvangst als de verzending van pakjes.

Afgelopen decennium heeft Kiala zijn diensten voortdurend gemoderniseerd. Zo ontwikkelde het bedrijf één technologieplatform waarmee het alle operaties van de leveringscyclus automatiseert en een superieure dienstverlening en proactief beheer van alle uitzonderingen garandeert. Deze technologische innovatie is een onmiskenbaar voordeel, dat bovendien verborgen kosten elimineert.

Het innovatieve aspect van Kiala’s technologieplatform en de diensten die eruit voortvloeien werden herhaaldelijk bekroond en sleepten sinds de lancering 12 innovatieprijzen in de wacht.

Enkele cijfers over het Kiala-netwerk: het bedrijf heeft meer dan 24 miljoen euro geïnvesteerd in de ontwikkeling, het onderhoud en de verbetering van zijn technologieplatform. Dagelijks worden tot 145.000 pakjes verwerkt. Elke dag synchroniseren ruim 7.000 Kiala Punten. Kiala kent sinds de lancering in 2001 een jaarlijkse groei van het zakencijfer met gemiddeld 56%. En de klanttevredenheid bedraagt 96%!

De kracht van het Kiala-netwerk schuilt ongetwijfeld ook in de permanente uitwisseling van gegevens met meer dan 300 ondernemingen in uiteenlopende gebieden, zoals e-commerce (123 inkt.nl, Amazon, Bol.com, eBay, Large Pop, Snapstore, Vente Exclusive,…), grootdistributie (AS Adventure, Bata, De Bijenkorf, Esprit, H&M, Hunkemöller, IKKS, McGregor, Nespresso, Puma, V&D,…), telecomoperatoren (Billi, Belgacom, Scarlet,…) en de belangrijkste postorderbedrijven (Klingel, La Redoute, Neckermann, Yves Rocher,…)

Dynamisme en creativiteit zijn twee troeven die Kiala een plaats opleverden in het Red Herring 100- klassement.

Over Kiala
www.kiala.com
Kiala is Europees leider op het gebied van de onafhankelijke netwerken van leveringspunten. Het biedt zowel consumenten die via catalogus, internet of televerkoop aankopen doen als iedereen die beroepsmatig veel onderweg is (b.v. verkopers en technici) de mogelijkheid om hun pakket snel in ontvangst te nemen, te betalen of terug te zenden, waar en wanneer hen dat het beste uitkomt.

Kiala werd opgericht in 2001 en is actief in Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Het netwerk telt reeds meer dan 7.000 Punten en verwerkt tot 145.000 pakketten per dag.

Kiala is beschikbaar via meer dan 300 partners, waaronder de grote spelers van de e-commerce (123inkt.nl, AchatVIP, Amazon, CDiscount, BrandAlley, Large Pop, Rue du Commerce, Sarenza, Spartoo, Vente Privée, Vente Exclusive,…), grote distributiemerken die ook actief zijn op het internet (AS Adventure, Bata, De Bijenkorf, Célio, Du Pareil au Même, Esprit, Etam, Feu Vert, H&M, Hunkemöller, IKKS, Lavazza, Nespresso, Promod, Smartbox, Tommy Hilfiger, V&D…), alle grote Europese groepen voor postorderderverkoop (Bertelsmann, Damart, Neckermann, Klingel, Redcats, Yves Rocher,…), en hightechbedrijven voor diensten met hoge toegevoegde waarde (bv. om ruildiensten binnen de klantenservice van XS4ALL, Scarlet, Belgacom, Free, SFR en HP, of nog IBM, NCR en Philips Medical voor de levering van onderdelen aan de onderhoudstechnici).

Sinds de start heeft Kiala een jaarlijkse groei gekend van gemiddeld 56%. De omzet steeg van 1,4 miljoen euro in 2002, het eerste volledige jaar dat het bedrijf actief was, tot 47,2 miljoen euro in 2010. De omzetgroei bedroeg maar liefst 40% in 2010.

Over Red Herring
www.redherring.com

Red Herring is een internationaal mediabedrijf dat ‘s werelds meest innovatieve hoogtechnologische bedrijven, investeerders en beslissers samenbrengt in diverse fora: een innovatiemagazine, een dagelijks online technologierapport, technologienieuwsbrieven en grote evenementen voor de wereldleiders voor technologie. Red Herring geeft een diepgaand inzicht in de wereldwijde innovatie-economie, met een uniek perspectief op de opkomende technologieën die de economie richting geven.

Managers in de technologiesector, investeerders en strategen gebruiken de Red Herring 100-lijsten sinds 1996 als een instrument om de meest belovende ondernemingen wereldwijd te ontdekken en te promoten. De regionale Red Herring Award plaatst performante starters uit Azië, Europa en Noord-Amerika in de kijker.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht