Bureau Qban achter digitale campagne over duurzaamheid

Voor de jaarlijkse ‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’ campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld. Doel van de Facebook en YouTube campagne is consumenten vertrouwd te maken met duurzaamheidskeurmerken en duurzamere producten.
Begin november 2017 ontvangen alle 2,8 miljoen deelnemers van de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van €12,50 voor duurzamere producten bij Albert Heijn. Deze actie stimuleert consumenten voor het vierde jaar op rij om te koken met producten die beter zijn voor mens, dier en milieu. Dat duurzamer eten zowel lekker als makkelijk te bereiden is wordt duidelijk aan de hand van bijbehorende receptenkaarten.
Om niet alleen deelnemers van de Postcode Loterij, maar alle consumenten te stimuleren voor duurzamere producten te kiezen, ontwikkelde bureau Qban een thematische Facebook en YouTube campagne. Hierin maken ze kennis met duurzamere producten en de duurzaamheidskeurmerken achter deze producten, waardoor ze eenvoudiger en sneller kunnen kiezen.
In de eerste fase van de campagne wordt er aan consumenten gevraagd of zij al duurzamer eten en welke keurmerken ze herkennen. In de tweede fase maken ze kennis met de duurzaamheidskeurmerken. In de laatste fase worden duurzamere producten gekoppeld aan heerlijke gerechten uit het receptenboekje, die ook terug te vinden zijn op www.doemaarlekkerduurzaam.nl.
De campagne staat online t/m 17 november.
De YouTube pré-roll: https://www.youtube.com/watch?v=N-hu88b4Kk8
Enkele van de Facebook video’s: https://www.youtube.com/watch?v=IQhzrddOUVk
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Sanne van Hal (Postcode Loterij), Annemiek Schram (Albert Heijn), Anne Schreuders en Helger Reitsma (Unilever)
- Bureau: Qban
- Account: Cindy bij de Vaate
- Concept: Maarten van Scheijndel
- Art-Direction: Billy Santegoets
- Creatie: Elmar Hamelink, Franklin Rodriques
- Social Media Specialist: Freek Jautze
- Producer: Klaartje Avis
- Productiemaatschappij: Timmer TV, Studio Rewind
- Mediabureau: Mindshare
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.