Adcombi: “Location-based advertising neemt een vlucht binnen programmatic”

Amsterdam, 24 januari 2018. Volgens adtech bedrijf Adcombi wordt locatie-gestuurde reclame in de toekomst steeds belangrijker. “We zien een toenemende vraag van retailers naar programmatic oplossingen voor lokaal adverteren. Dit komt mede door de afschaffing van huis-aan-huis reclame in Amsterdam. Tegelijkertijd is er een gebrek aan goede digitale alternatieven.” Adcombi wil een brug slaan door de programmatic technologie verder te innoveren.
Adcombi oprichter Gerrit Reinders licht toe: “We zien dat de online advertentie-uitgaven van retailers en dealers achterlopen op de rest van de markt. Dit komt mede doordat er beperkte technische middelen zijn om op grote schaal online lokaal te adverteren voor hun vestigingen. Het gevolg is dat locatie-gestuurd online adverteren voor hen vaak niet rendabel is. Dat is een gebrek in het programmatic eco-systeem.”
Adcombi ontwikkelt technologie voor location-based online advertising op grote schaal. Reinders: “Merken als Jumbo, Blokker en Rabobank testen al met onze technologie. We zien dat locatie-geoptimaliseerde campagnes beter presteren dan landelijke campagnes. Logisch, want de relevantie is veel hoger. We zien de omzet daardoor snel toenemen. De omzet is 2017 verdubbeld en we verwachten voor 2018 weer een verdubbeling.”
Met deze focus wil Adcombi de advertising markt verder innoveren. Reinders: “De programmatic wereld is volwassen geworden. DSP’s, agencies en technologie leveranciers zullen meer moeten bieden om toegevoegde waarde te realiseren. Wij dragen hieraan bij door location-based advertising op grote schaal mogelijk te maken.”
Adcombi biedt flexibele online advertising technologie. Het bedrijf is opgericht in 2016 en maakt het mogelijk om op grote schaal lokale dynamische campagnes te serveren via de belangrijkste DSP’s. Adcombi is gevestigd in Amsterdam en actief in Nederland en Duitsland. Havas Media, Traffic4U, Universal Media en vele (retail)merken maken gebruik van de technologie van Adcombi. www.adcombi.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.