Deel dit artikel
-

DDMA lanceert Bas Van den Beld als social media-man

De direct marketing-organisatie DDMA, heeft Bas van den Beld geïnstalleerd als social marketing-ambassadeur. Van den Beld moet het onbegrip voor social marketing gaan verminderen. “Het is moeilijk meetbaar, maar ik wil meer begrip gaan creëren.”

In zijn nieuwe functie wil Van den Beld zich, naast zijn eigen bedrijf, twee dagen per week bezig houden om social marketing meer op de kaart te gaan zetten. "Ik zie nog veel onbegrip bij bedrijven die zich afvragen wat ze moeten met het sociale gebeuren. Daar wil ik iets aan gaan doen." In de praktijk betekent dat dat Van den Beld onder meer experts in zal zetten. "Het voordeel is dat ik bij DDMA geen opdrachten hoef te verkopen. Ik kan bedrijven van onafhankelijk advies voorzien. Niet alleen door experts bij specifieke bedrijven te betrekken, of door deze experts workshops te laten geven, maar ook door kleine bijeenkomsten te organiseren voor specifieke branches, een blog te starten of meer."

Het opzetten van een aantal communicatiekanalen, daar is Van den Beld nu al mee bezig. "Het blog is daar een van. En we zijn bezig met een kennisplatform. Je brengt in kaart waar de kennis is en centraliseert dat. We willen niet alleen de informatie naar ons toehalen, maar ook delen. Het moet interactief worden. Door veel te gaan pushen en mensen er bij te betrekken en te luisteren, hoop ik te merken waar er behoefte aan is."

De Social Media Professionals Association (SMPA) ging in maart op in DDMA. Hieruit ontstond het Social Marketing Platform. Van den Beld zal hiervan het voorzitterschap op zich nemen. De DDMA heeft in dit platform al een voorzet gegeven voor een social marketing code.. "Daar ga ik mee verder. Bij delen van de markt zijn vraagtekens wat nou precies netjes is. Hoe je om moet gaan met social media. Voor die groep is het interessant om een code op te zetten."

Van den Beld heeft vooral een verleden in search marketing en spreekt regelmatig over dit onderwerp. "Juist search pakt veel aspecten van alle verschillende social elementen. Search is niet alleen het optimaliseren van een site, maar gaat ook om het samenbrengen van kanalen."

Deel dit bericht

3 Reacties

Martin Voorzanger - Beyond Brands

Gefeliciteerd Bas!NB. voor een artikel over social media bijzonder weinig reakties tot nu toe…

Bas van den Beld

Ha Martin, dank je wel! De weinige reacties hebben er vast mee te maken dat mensen flabbergasted zijn ;). Overigens is het Social Marketing waar ik me mee bezig ga houden, wat breder is dan social media. Meerdere kanalen 🙂

Auke Boersma

gefeliciteerd Bas!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond