Kluwer kiest voor e-mailmarketing startup Admitter

Uitgever Kluwer kiest ervoor om alle merken onder te brengen bij Admitter. De commerciële exploitatie van de merken wordt in handen gelegd van het jonge e-mailmarketing bedrijf nadat Admitter eerder haar tanden in één van de merken van Kluwer mocht zetten.
De e-mailcampagnes voor de 25 merken van Kluwer worden per 1 april overgeheveld. Voorheen werd dit ondergebracht bij Mailmedia.
"Wij werken met opt-in adressen van derden. Tweeënhalf jaar geleden zijn we van start gegaan", aldus oprichter Fred Driessen. "Onze focus ligt bij het creëren van zakelijk bereik. We gaan niet in de weer met consumentenadressen."
Admitter exploiteert de e-mailadressen van uitgevers en biedt adverteerders en mediabureaus de mogelijkheid om binnen het netwerk van het bedrijf te communiceren met verschillende doelgroepen.
De eerdere samenwerking, waarbij Admitter één van de merken van Kluwer voor haar rekening nam, is volgens Driessen ‘goed bevallen’. "Voor Kluwer was het duidelijk waar wij mee bezig zijn. We richten ons puur op de b2b-markt."
Die focus op zakelijk bereik, zo meent Driessen, is ook een voordeel voor de mediabureaus en adverteerders. "Bij zakelijke campagnes zoeken ze zakelijke merken en die hebben wij."
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
Kees
Een echte reactie van een bedrijf die niet met zijn tijd is meegegaan. Admitter lacht zich een slag in de ronte. Ik zou admitter opkopen, hahaha. Dat is goedkoper dan wat Kluwer nu doet. Werken met bestanden van derden en deze door een extern bedrijf laten exploiteren. Kortom advertentieruimte laten verkopen om zo mail met gesponsorde items te kunnen versturen. En dan wil je na alle externe kosten ook nog winst maken als beurs genoteerd bedrijf. Is de business case wel sluitend? Succes Kluwer en gefeliciteerd Admitter met de dikke vis. Maar laat hem wel zwemmen in het water anders gaat ie dood!
Luc
Wat een zure reactie. Met hetzelfde gemak kun je stellen "goed dat Kluwer voor de beste partij kiest en zich op de core business van het uitgeven blijft richten". Je neemt toch ook je beveiligingsbedrijf niet meteen over omdat dat goedkoper is… Van harte Admitter, altijd leuk om een nieuwkomer succesvol te zien zijn!
Bas
Ik ken Kluwer een beetje en het merendeel van de titels heeft helemaal geen optin voor dit soort mailings of wordt ooit accoord gegeven door marketing (op een paar titels na). Ik zou adverteerders aanraden om goed door te vragen naar aantal adressen per titel als ze dit al in willen zetten. Kortom; meer een publiciteits ding dan dat het echt iets om het lijf heeft volgens mij.
Hans Schepers
Gefeliciteerd jongens en interessante move van Kluwer. Deze business wordt steeds lastiger dus goed dat jullie deze expertise hebben en uitbouwen, zeker in b2b.
soboer
Kluwer zal wel niet op basis van no cure no pay afgesproken hebben. Verwacht een conversie van 0.1<
Erwin Moojen
Beste zure reacties, geheel ten onrechte vind ik. Een goede zaak dat er een dedicated B2B bureau is die kwaliteitsbestanden levert. Gefeliciteerd met deze nieuwe klant/bestanden!
Joop
Goed voor de portomonnee van Admitter. Slecht voor de know how van Kluwer. Weet Kluwer wat ze doet? Volgende stap is het uitbesteden van uitgevers. Zonder iets af te doen aan de diensten van Admitter.