Hoe Nederlands voice label E.A.R een revolutie creëert in merkenland

[Amsterdam, 11 oktober 2018] Op dit moment klinkt vrijwel elk bedrijf dat actief is met een eigen Google Action of Amazon Skill hetzelfde, of het nu een bank, een postbezorger of een supermarkt is. Maar die tijd is voorbij. Geen bloedeloze digitale stemmen meer en nooit meer voice assistants die stilvallen omdat ze de vraag niet begrijpen. Het Nederlandse voice label E.A.R. ontwikkelt voor merken en bedrijven een unieke en onderscheidende eigen stem en klank (zogenaamde sonic branding), waarmee deze bedrijven een flinke voorsprong kunnen nemen in de zich snel ontwikkelende wereld van de voice assistants. Bovendien heeft E.A.R. een revolutionaire, op Artificial Intelligence (AI) gebaseerde techniek ontwikkeld. Daarmee verlopen dialogen tussen mensen en voice assistants als Google Home en Amazon Alexa volledig natuurlijk, vloeiend en foutloos.
Explosieve toename voice assistants
Martijn Been, namens Amp.Amsterdam partner in E.A.R., legt uit: “Het gebruik van de voice assistants van Google, Amazon en Apple groeit explosief. Ruim 20% van de volwassen Amerikanen heeft al een smart speaker en dat aantal groeit met 50% per jaar. Met de Nederlandse lancering van Google Home eind deze maand zal het gebruik van de voice interface ook hier door het dak gaan. De vraag voor bedrijven is daarom niet óf ze moeten inzetten op voice, maar vooral hoe ze effectief en onderscheidend kunnen zijn.” E.A.R., een samenwerking tussen Embot, Amp.Amsterdam & ReadSpeaker, ontwikkelde als antwoord op deze vraag een unieke propositie voor slimme, lerende en goed klinkende voice en sonic branding oplossingen.
Interface aardverschuiving
Smart speakers worden niet alleen gebruikt om apparaten in huis te bedienen, maar ook voor zoekopdrachten. 71 procent van de smart speaker bezitters geeft aan liever met de stem te zoeken dan via het traditionele toetsenbord en scherm. Ook ‘voice-shopping’ begint steeds populairder te worden. Been licht toe: “We staan dus aan de vooravond van een aardverschuiving, waarin de voice user interface (VUI) een steeds grotere rol gaat spelen in het leven van consumenten. Deze verschuiving maakt het voor bedrijven belangrijk om te zorgen voor een vloeiende, foutloze steminteractie tussen klant en merk, die bovendien uniek moet klinken. Hoe onderscheid je je als merk anders van je concurrenten tijdens een interactie zonder logo en beeldtaal?”
Status quo
Maarten van de Koevering, namens ReadSpeaker partner in E.A.R., vertelt: “De huidige eenheidsworst in voice bij bedrijven is zonde en onnodig. De websites van die bedrijven zien er toch ook niet exact hetzelfde uit? Waarom accepteren ze dat bij hun voice assistant dan wel? Die hoeft helemaal niet als een robot te klinken. Wij kunnen voor elk merk een unieke, menselijke stem ontwikkelen.” Daarnaast vallen ‘gesprekken’ tussen gebruikers en de voice assistant geregeld stil omdat de vraag of het commando niet herkend wordt. Ook dat is nu verleden tijd. “Met behulp van de juiste Artificial Intelligence algoritmes maken wij gesprekken met chatbots en voice assistants veel natuurlijker,” aldus Fadoa Schurer, vanuit Embot partner in E.A.R. “De context van gesprekken wordt beter begrepen, en de voice assistant zal niet meer met zijn mond vol tanden staan door vragen die hij niet begrijpt.”
Eén naam, één stem
Als consortium hebben de Nederlandse bedrijven Embot, Amp.Amsterdam en Readspeaker alle kwaliteiten en kennis in handen om bedrijven effectief en onderscheidend actief te laten zijn met voice assistants. De totaaloplossing bestaat uit een natuurlijke conversatie, een unieke en menselijke stem en een onderscheidend geluid. Het acronym E.A.R., op basis van de eerste letters van de drie bedrijven, is daarom de perfecte naam voor het label dat merken gaat helpen het verschil te maken in voice en voice aangestuurde apparatuur.
Over Embot
Embot zorgt ervoor dat de interacties tussen mensen en computers natuurlijk aanvoelen en gemakkelijk verlopen. Met unieke algoritmes, machine learning and NLP, maakt Embot praten met voice assistants en chatbots leuk en intuïtief, voor elke interface, van Google Home tot apps.
Over Amp.Amsterdam
Amp.Amsterdam, het sonic branding bedrijf, versterkt merken met de kracht van geluid en muziek. Via de sonic identity van een merk maakt Amp.Amsterdam merkcommunicatie effectiever en efficiënter.
Over Readspeaker
Readspeaker maakt custom text-to-speech stemmen met een krachtige en unieke persoonlijkheid die perfect aansluit bij de identiteit van bedrijven. Door gebruik van o.a. next-generation Deep Neural Network technologie levert Readspeaker de meest accurate oplossingen in de markt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.