Zijerveld is live met PIM/DAM van Contentserv.

Zijerveld, totaalaanbieder van Hollandse en buitenlandse kaas en aanverwante producten heeft de Productinformatie – en Digital Asset Management (PIM/DAM) oplossing Contentserv met XSARUS geïmplementeerd.
In de eerste negen maanden van dit jaar is er door alle betrokken partijen hard gewerkt aan de implementatie en medio september is het project met succes afgerond. Vanaf dat moment zijn direct de voordelen van dit PIM/DAM duidelijk geworden. Zijerveld, Contentserv en XSARUS zijn trots op het behaalde resultaat en zien de verdere ontwikkelingen met vertrouwen tegemoet.
Product owner Rebekka van der Kooi zegt hierover: ”Het was een intensief traject, maar we zijn erg tevreden over de eerste resultaten. Ondanks dat we nog maar kort gebruik maken van Contentserv merken we al dat we efficiënter en effectiever werken. We gaan, samen met XSARUS, verder werken aan het toevoegen van functionaliteit en mogelijkheden, omdat we van mening zijn dat er nog meer winst te behalen valt.”
Door de centralisatie van de productdata hebben verschillende afdelingen (waaronder Specificatiebeheer en Commercie) altijd de laatste en meest complete gegevens. Met name de afdeling Specificatiebeheer heeft uiteenlopende mogelijkheden gekregen om enorme hoeveelheden data te verwerken op een efficiënte en veilige manier én die tijdig beschikbaar te stellen.
De productdata die van de leveranciers komt kan nu automatisch worden ingelezen en direct beschikbaar worden gesteld aan klanten. De datastromen zijn zo ingericht dat er met alle verschillende systemen van leveranciers en klanten kan worden gewerkt zonder handmatige invoer. Dit bespaart de hele keten een hoop werk en verhoogt de betrouwbaarheid van de data.
Met de implementatie van Contentserv voorziet Zijerveld in de behoeften van afnemers om productinformatie conform standaarden, zoals GS1, aan te leveren. Tevens wordt voldaan aan compliance richtlijnen en de toenemende behoefte van de consument aan meer en betere productinformatie. Ook kan Zijerveld sneller en effectiever inspelen op wensen en eisen op het gebied van omnichannel marketing, zowel van zichzelf als van retailers.
https://goo.gl/pofMpW
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.