SBS-moederbedrijf verkoopt internetbedrijven

Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 gaat minstens zes van zijn digitale dochterbedrijven deels of helemaal verkopen. KPN toonde zich eerder al geïnteresseerd voor profielensite Lokalisten.de.
Dat meldt de Duitse Financial Times op basis van bronnen die bekend zijn met de zaak.
De sites die in de etalage staan, zijn Reise.de, Wetter.com, Webnews, de autorecensies van Autoplenum, datingsite Lovesearch, online vraagbaak Wer-weiss-was.de en profielensite Lokalisten.de. De meeste daarvan maken deel uit van het productiebedrijf SevenOne Interactive.
De Financial Times zegt dat KPN’s Duitse mobiele dochter E-Plus in het verleden al belangstelling toonde voor profielensite Lokalisten.de en diens 1,4 miljoen gebruikers.
ProSiebenSat.1 is voor 12 procent in handen van De Telegraaf.
Het mediabedrijf bevestigt dat het tegen de juiste prijs bereid is bedrijfsonderdelen te verkopen. Daarbij gaat het louter om deelnemingen die niet tot de kernactiviteiten behoren. De websites van de eigen zenders, alsmede de video on demand-dienst Maxdome staan niet te koop.
Foto: net efekt (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond