Meer betalende leden voor profielensite Xing

Xing lijkt vooralsnog geen last van recessies te hebben. De omzet van de zakelijke profielensite steeg met 58 procent tot 28 miljoen euro. De activiteit op de site groeit bovendien harder dan het aantal leden.
Dat blijkt uit de jaarcijfers die het bedrijf presenteert.
Het aantal gebruikers steeg afgelopen jaar met 40 procent tot 7 miljoen. De nieuwe en bestaande leden lijken de site steeds actiever te gaan gebruiken. Wat ze doen, zegt Xing niet, maar het enige getal dat iets over de activiteiten zegt, advertentie-impressies, stijgt. Dat ging met 65 procent omhoog naar 3,8 miljard.
Het bedrijfsresultaat steeg van 6,9 miljoen naar 12,8 miljoen euro.
Xing, voorheen OpenBC, zag de omzet vorig jaar met ruim 10 miljoen euro stijgen tot 35,3 miljoen. Het merendeel daarvan is afkomstig abonnementsgelden. Betalende gebruikers hebben meer rechten om personen te zoeken en benaderen dan niet-betalers. De omzet uit online reclame op de netwerksite steeg met ruim 1,5 miljoen euro tot 2,4 miljoen.
De Amerikaanse concurrent LinkedIn zei begin deze maand dat het 35 miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Over zijn financiële verrichtingen houdt de populaire Amerikaanse site de lippen op elkaar. Het bedrijf haalde in oktober 2008 22,7 miljoen euro aan nieuwe financiering op.
Xing heeft 550.000 betalende gebruikers, 188.000 meer dan een jaar geleden. Dat is 8 procent van het totale ledenbestand.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond