Deel dit artikel
-

Flinke bak geld voor Twitter betaalsysteem

Het Amerikaanse Chirpify heeft 1,3 miljoen dollar opgehaald om een betaalsysteem bovenop Twitter te kunnen bouwen.

Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Ondanks 140 miljoen gebruikers is er nog altijd geen manier om bijvoorbeeld geld te doneren of een andere gebruiker voor bewezen diensten te betalen.

Chirpify uit Portland, Oregon kende tot nu toe drie betaaldiensten: Chirpify Commerce voor merken, Chirpify Payments voor peer-to-peer transacties en Chirpify Donations. Deze week is er een vierde aan toegevoegd specifiek voor muziekcontent: Twitter Commerce for Digital Content.

In alle gevallen hoeft de gebruiker Twitter niet te verlaten. Wel is een koppeling met PayPal nodig. Gebruikers kunnen antwoorden op een bericht waarin een product worden aangeboden.

Chirpify houdt 4 procent van het verkoopbedrag in, en maar 2 procent als aanbieders zich voor 49 dollar per maand abonneren. Grote merken met hoge omzetten kunnen aparte afspraken maken. Chirpify werkt met e-commercesoftware Magento.

Het geld komt van een groot aantal partijen als Voyager Capital of Seattle, BuddyTV CEO Andy Liu, oud-Facebook Rudy Gadre, HootSuite CEO Ryan Holmes en TiE Oregon Angels.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond