Jan Libbenga
  • Jan Libbenga

  • 3.610 artikelen
  • 141.736.535 views
  • 7.998 reacties

Jan Libbenga

Werkt bij
Emerce
Linkedin
http://www.linkedin.com/pub/jan-libben...
Google+
https://plus.google.com/+JanLibbenga/p...

Jan Libbenga is vast lid van de redactie van Emerce en werkzaam als freelance journalist, met economie en technologie als belangrijke interessegebieden. Hij schreef ook diverse boeken, onder meer over 60 Jaar Televisie, Icesave en Pieter Lakeman.

Artikelen van Jan Libbenga

  • 23 maart 2017 12:00

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij inlfuencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

  • 23 maart 2017 06:26

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.

  • 21 maart 2017 14:24

Standaard 9,7 inch iPad vernieuwd

Het werd hoog tijd tijd ook. De standaard iPad, beter bekend als de iPad Air, heeft eindelijk een opvolger gekregen. Deze nieuwe 9,7-inch iPad is bedoeld als een goedkoper alternatief voor de vorig jaar gelanceerde iPad Pro en heeft dan ook een iets minder krachtige chip.

  • 21 maart 2017 13:00

The Social Conference: ‘Snapchat is er niet alleen voor tieners’

Pinterest is voor vrouwen van 40+. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vooroordelen worden vermorzeld tijdens een arena op The Social Conference. Vier experts verdedigen hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Een van hen is Luuk de Haardt, die crossmediale marketingcampagnes voor RTL heeft bedacht.

  • 20 maart 2017 08:44

ALD Automotive zet sociale media in voor verkoop leaseauto

ALD Automotive lanceert Own my car. Leaserijders kunnen met deze nieuwe online dienst hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via sociale media. Own my car gaat vandaag van start in een pilot met 250 deelnemers. Donderdag presenteert ALD de dienst op The Social Conference in Amsterdam.

  • 17 maart 2017 09:00

The Social Conference: ‘Verschuiving van communicatie in tekst naar beeld zal zich steeds meer doorzetten’

Pinterest is voor vrouwen van veertig plus. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vier experts verdedigen op The Social Conference hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Maarten Bierman gelooft heilig in Pinterest.

  • 17 maart 2017 08:21

Amazon stopt butler Alexa in winkelapp

De Alexa technologie wordt steeds belangrijker voor online retailer Amazon. Het Amerikaanse bedrijf heeft Alexa nu ook in zijn winkelapp gestopt, waardoor klanten met hun stem bestellingen kunnen plaatsen.

  • 16 maart 2017 12:51

Zalando Nederland: We willen een platform worden

Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’

  • 16 maart 2017 08:23

Nieuwe koers voor verhalenapp Medium

Het werd weer volop ingezet voor het congres SxSW afgelopen weekend, en helemaal sinds de app een nieuw onderdeel Series introduceerde. Regelrecht afgekeken van Snap, maar misschien wel de uitbreiding die Medium zo hard nodig heeft.