Drie Nederlandse winnaars op reclamefestival in Cannes

Op het festival in Cannes Lions, waar prijzen voor creatieve reclame worden uitgereikt, bevonden zich tussen de gelukkigen dit jaar drie Nederlandse prijswinnaars in de categorie Cyber Lions.
Het jaarlijkse feestje kende dit jaar dertien Nederlandse namen op de shortlist voor de Cyber Lions. Uiteindelijk streken ACHTUNG! met ‘Drive-in game‘ van Volkswagen, Woedend! met ‘Made of Japan‘ van Asics en CCCP met ‘Hema Rube Goldberg Viral‘ van Hema met de eer van een prijs.
De drie belangrijkste prijzen in deze categorie gingen naar Uniqlock (Japan) voor de meest creatieve website van Projector, Sol Comments (Scandinavië) voor meeste opmerkelijke online advertising van nieuwsportal Mediafront en meest prikkelende viral marketing van Year Zero (Verenigde Staten) voor een online experiment van Trent Reznor van de band Nine Inch Nails.
De bureaus Wieden+Kennedy en 180 Amsterdam waren beide 3 keer genomineerd, maar keerden met lege handen huiswaarts.
Sinds jaar en dag komt de reclamewereld er bijeen om tijdens lezingen, tentoonstellingen en vertoningen, maar met name ook tijdens uitgebreide feesten en lunches, het reclamevak in ere te houden.
Dit jaar waren er een record aantal inzendingen voor de verschillende categorieën van het festival. Meer dan 28.000 aanvragen uit 85 landen hoopten op z’n minst op een plekje op de shortlist.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond